گیلانی: نرمش سیاسی عربستان در مقابل ایران بیانگر هراس از برجام است

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تاکید کرد تغییر لحن سعودی‌ها در مقابل کشورمان، به دلیل هراس از دستیابی به توافق غرب با ایران است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
گیلانی: نرمش سیاسی عربستان در مقابل ایران بیانگر هراس از برجام است

به گزارش خانه ملت، سهراب گیلانی درباره تغییر لحن سعودی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: سعودی‌ها احتمال می‌دهند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با ایران به توافق برسند که این موضوع نیز برای آنها آسیب‌زا خواهد بود زیرا به کشوری بی‌خاصیت و خنثی تبدیل می‌شوند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که مقامات این کشور تلاش می‌کنند با نرمش‌هایی سیاست خارجی خودشان در منطقه را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: همچنین ریاض امروزه در باتلاق یمن گیر کرده است و مشاهده می‌شود یمنی‌ها توانسته‌اند با ارتقای توانمندی دفاعی خود خاک سعودی را مورد هدف قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع عربستان می‌خواهد از نفوذ ایران در منطقه استفاده کند تا جنگ یمن خاتمه یابد و بیش از این شاهد شکست‌های پی در پی نباشند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد ایران با کشورهای همسایه‌اش دارای اشتراکات متعدد اعتقادی، جغرافیایی، فرهنگی و غیره است و ارتقای همکاری منطقه‌ای می‌تواند سبب ایجاد امنیت و ثبات در عرصه‌های مختلف شود لذا تعامل با کشورها راهبردی استراتژیک بشمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار