معلمی دنیایی دارد که تنها با تکاپو و عشق می تواند وارد این دنیا شود

تهران (پانا) - یک دبیر و استاد با سابقه درس جغرافیا از دبیرستان حضرت ولی عصر (عج) تهران معتقد است که معلمی شغل انبیاست و به همین دلیل از تقدس بالایی برخوردار است و این تقدس، عشق و تعهد به شغل را در پی دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمی دنیایی دارد که تنها با تکاپو و عشق می تواند وارد این دنیا شود

فوزیه خالدی، متولد آذر ۱۳۵۸ دبیر مدرسه ولی عصر (عج) منطقه ۱۴ شهر تهران است. از سال ۱۳۷۶ پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته جغرافیا، در دبیرستان و راهنمایی مشغول تدریس شد و تاکنون ۲۴ سال سابقه تدریس را در پرونده خویش دارد.

خالدی؛ دبیر جغرافیای مدرسه ولی عصر در گفت‌وگو با پانا گفت: «در همه حال و در هر جایگاهی که قرار بگیرید، خواه یک بانوی خانه دار و خواه یک آقا با شغل آزاد باشید، باز هم باید درس خواندن و دانشگاه رفتن جزو اولویت های شما باشد. زیرا، دانشگاه یکی از اعتبارات و شاخصه های سنجش مهارت‌های اجتماعی شماست.»
وی در ادامه گفت: «معلم با هر ویژگی، خوب است. زیرا، نمی تواند خوب نباشد و به کار تدریس مشغول باشد. معلم در تمام سختی ها و مصیبت های وارده بر خود، صبوری پیشه می کند. زیرا، سلاحی به نام عشق به تدریس را در سینه دارد.»

این معلم درباره آموزش مجازی گفت: «طی سال های تدریس، تجربه کار در فضای مجازی به این گونه را نداشتم. آموزش مجازی، اگر چه فاصله زیادی بین انسان ها ایجاد کرد، ولی در مقابل، دل های آنان را به هم نزدیک کرده است و ما را با بعد روشن تری از آموزش آشنا کرده است. گویا به اراده پروردگار یکتا لازم بوده تا چنین شرایطی محیا شود و با این گونه آموزش همراه با فناوری های نوین روز دنیا آشنا شویم.»

خالدی در ادامه گفت: «آموزش مجازی با وجود معایبی که به همراه دارد، فضای یکسانی را بین دانش آموزان تسهیل و فراهم کرده است و یک ملت بسیج شدند تا آموزش به نحو صحیح برای دانش آموزان میسر شود و امکان تکرار برای دانش آموزان وجود داشته است.»

او درباره مزایای آموزش مجازی خاطرنشان کرد: «این نحوه آموزش، بستری را فراهم کرد تا همه دانش آموزان، با هر سطح هوشی، کنار هم، یکسان جلوه کنند تا دانش آموزانی با گیرایی پایین تر نیز بتوانند در این فضا فعالیت بیشتری کنند. از جمله موانعی که بر سر راه تدریس عالی در فضای مجازی قرار دارد، نبود امکانات به روز آموزشی است که بستر کلاس های غیر استاندارد را پدید می آورد.»

این آموزگار در ادامه، نحوه تدریس یک معلم را چنین می داند.«یک معلم حتما باید تعادل و حد وسط را برای تدریس رعایت کند و با زبانی ساده و شیوا و به دور از واژه های سنگین، به توضیح درس برای دانش آموزان بپردازد و از همه مهم تر، با حل کردن تمرینات مرتبط با درس تدریس شده، هم دانش آموز قوی و هم دانش آموز ضعیف را سیراب کند.»

خالدی در پایان گفت: «من بعد از ۲۴ سال سابقه تدریس، هنوز هم همانند روزهای اول، شور و اشتیاق برای آموزش مهارت های نو به دانش آموزان در من زنده است و به قول مادرم، من هرگز نمی‌توانم بدون دانش آموز و کلاس، دوام بیاورم.»

وی افزود: «برای دانش آموزان نسل جوان آرزو می کنم که خودشان را به علم روز مسلح کنند و از موارد آموزشی سوخته پرهیز کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار