مظلوم و تنها مثل تیم ملی ایران؛ خواب زمستانی فدراسیون فوتبال ایران ادامه دارد

برنامه ویژه بحرین و عراق برای روبرو شدن با ایران

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال بحرین پیش از روبرو شدن با تیم ملی ایران اردویی را در اروپا برگزار خواهد کرد، عراق هم قرار است اردوی داخلی را با دو بازی دوستانه پشت سر بگذارد اما درباره تیم ملی ایران خبری از بازی دوستانه پیش از سفر به بحرین نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مظلوم و تنها مثل تیم ملی ایران؛ خواب زمستانی فدراسیون فوتبال ایران ادامه دارد

اوضاع برای تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی 2022 در همان اولین مرحله به هیچ عنوان خوب نیست، دو شکست متوالی مقابل بحرین و عراق باعث شده تا تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله نهایی دور انتخابی نیاز به کسب 4 برد از چهار بازی باقی مانده داشته باشد و کوچکترین غفلتی مساوی با وداع زودهنگام با جام جهانی باشد. در کنار سخت بودن دیدار با بحرین و عراق، البته این نکته هم مهم است که ضعف آشکار فدراسیون فوتبال ایران در دوره گذشته باعث شده است تا حق میزبانی از فوتبال ایران گرفته شده و ایران محکوم به برگزاری 4 بازی در بحرین شود.

در این میان بحرینی‌ها هم برای آزار و اذیت تیم ملی ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده و حالا که میزبانی را گرفته‌اند ساعت بازی تیم ملی ایران را طوری تنظیم کردند که از نظر آب و هوا هم روی شاگردان دراگان اسکووچیچ فشار بیاورند. برای مثال اولین بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ باید در گرمای 37 درجه و رطوبت بالا برگزار شود.

بحرینی‌ها چمدان سفر را بستند

تیم ملی فوتبال بحرین که یکی از حریف‌های جدی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی 2022 است و توانست با استفاده از لابی گسترده خود میزبانی را از فوتبال ایران سلب کرده و در 4 هفته آخر رقابت‌ها میزبان مسابقات شود، در حالی خود را برای برگزاری دیدارهای باقی مانده آماده خواهند کرد که قصد دارند پیش از شروع مسابقات راهی اردوی اروپایی شده و یک هفته در اوکراین حضور داشته باشند.

در این اردوی یک هفته‌ای قرار است تیم ملی بحرین دیداری دوستانه را با تیم ملی فوتبال اوکراین برگزار کند، دیداری که تاکتیک‌های دفاعی بحرین را به چالش خواهد کشید و به سرمربی این تیم نقاط ضعف خط دفاعش را یادآور می‌کند و البته مرور خوبی برای راه‌های ضد حمله مقابل تیم ملی فوتبال ایران است. سپس پس از بازگشت از اوکراین، تیم ملی فوتبال بحرین در خانه هم برای مرور کارهای تهاجمی به مصاف تیم ملی فوتبال مالزی خواهد رفت.

عراق هم برای مرور تاکتیک‌ها دست به کار شد

تیم ملی فوتبال عراق هم پیش از حضور در هفته‌های پایانی انتخابی جام جهانی 2022، قرار است اردویی داخلی را برگزار کند و البته در این اردو دو بازی دوستانه برای عراقی‌ها در نظر گرفته شده است که بیشتر برای مرور کارهای تاکتیکی در بخش حمله است.

عراقی‌ها که آخرین حریف ایران در دور اول انتخابی جام جهانی هستند، در دیدارهای دوستانه به مصاف تیم‌های ملی تاجیکستان و نپال می‌روند که در بین این دو بازی، شاید بازی با تاجیکستان کمی بتواند عراقی‌ها را به چالش بکشد.

برنامه ویژه تیم ملی ایران چیست؟

در حالی که بحرین و عراق برای روبرو شدن با ایران برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌اند، خبری از بازی دوستانه برای شاگردان دراگان اسکووچیچ پیش از سفر به بحرین نیست و تنها کاری که فدراسیون فوتبال ایران توانسته است انجام دهد و بارها گزارش این برنامه ویژه در سایت فدراسیون منتشر شده، سفر به کیش برای برگزاری اردو پیش از سفر به بحرین است تا به نوعی بازیکنان تیم ملی در شرایط آب و هوایی بحرین قرار بگیرند. البته نکته مهم اینجاست که هنوز مشخص نشده لژیونرهای تیم ملی ایران چند روز می‌توانند در اردوی جزیره کیش حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار