تاکسی های گردشگری در فارس جان تازه‌ای می‌گیرد

شیراز(پانا)-سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از فعالیت تاکسی های گردشگری در شهر شیراز، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکسی های گردشگری در فارس جان تازه‌ای می‌گیرد

به‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، جمشید معینی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در‌نظر داریم با همکاری شرکت‌های حمل‌و‌نقل گردشگری در کلان‌شهر شیراز تاکسی‌های گردشگری فعال شوند.

معینی به تعدد و تنوع جاذبه‌های گردشگری در شیراز اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این نوع تاکسی‌ها نه تنها تأثیر به‌سزایی در توسعه گردشگری استان دارد بلکه به مقوله اشتغال‌زایی هم کمک می‌کند.

او ادامه داد: در واقع تاکسی‌های گردشگری از زیرساخت‌های مهم در صنعت گردشگری است و جای‌خالی چنین زیر‌ساختی در استان به خصوص شهر شیراز همچنان احساس می‌شود.

معینی بیان کرد: طبق پیش‎‌بینی‎‌های صورت گرفته با توجه به اینکه شیراز شهر توریستی است و یکی از اولین اولویت‎‌ها و مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی است از این‎رو فعالیت تاکسی‌‎های گردشگری یک ضرورت در این شهر است.

او به رویکرد جدید تاکسی‌های گردشگری در شیراز اشاره کرد وگفت: در واقع رانندگان تاکسی‌های گردشگری نخستین افرادی به شمار می‌روند که با گردشگران در ارتباط و هم‌صحبت هستند از این‌رو ضروری است که رانندگان تاکسی‌ها مسلط به یک یا دو زبان خارجی باشند.

معینی با بیان این‌که نصب تاکسی‌متر و همچنین مانیتور برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری از جمله مواردی است که باید در تاکسی‌های گردشگری لحاظ شود، ابراز کرد: سال‌ها قبل رنگ تاکسی‌های شیراز سفید و سبز بود که در بین مردم شهر به تاکسی‌های ماست و خیاری معروف بودند و بعدها با گذشت زمان رنگ تاکسی‌ها تغییر کرد و زرد رنگ شدند اما با توجه به اینکه رنگ تاکسی‌های قدیمی شیراز برای مردم این شهر و حتی گردشگران نوستالژی و خاطره‌انگیز است در نظر داریم تاکسی‌های گردشگری با همان شکل و شمایل قدیمی فعالیت کنند.

معینی با تاکید بر اینکه فعالیت تاکسی‌های گردشگری در مبادی ورودی شهر و کنار جاذبه‌های گردشگری خواهد بود، گفت: در نظر داریم فعالیت این تاکسی‌ها به صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی باشد و این مهم تنها با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی و اجرایی شهری و گردشگری مربوطه حاصل می‌شود و در این‌راه همکاری جدی و مؤثر این نهادها را خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار