چگونه می توان با خدا رفیق شد؟

تهران (پانا) - بیست و یکمین قسمت از جشن رمضان در حال و هوای متاثر از شهادت حضرت علی(ع) روانه آنتن شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
چگونه می توان با خدا رفیق شد؟

به گزارش روابط عمومی برنامه جشن رمضان، بیست و یکمین قسمت از این ویژه برنامه تلویزیونی، به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد که همانند هرسال جشن رمضانی باشکوه در فضای استودیویی برگزار و امید،شادی بخشی و شادی آفرینی را به جامعه منتقل کند. از این رو هرشب میزبان مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران است که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان حجت الاسلام و المسلمین وحید حجتی بودند.

این کارشناس مذهبی در ابتدای صحبت های خود در پاسخ به اینکه آیا میشود با خدا رفیق بود گفت: رفاقت در وجود همه آدم ها وجود دارد، دعاهایی هم که در ماه رمضان توصیه شده اند، بابت این است که اول از همه خدا را بشناسیم. هر وقت که خدا را شناختیم، عاشقش می شویم. ما باید در ماه رمضان خدا را بشناسیم و در ۱۱ ماه بعد با خدا عشق کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط عده ای با خداوند منفعتی است افزود: عده ای می گویند من روزه می گیرم، نماز هم میخوانم بابت اینکه خداوند با من کاری نداشته باشد. درصورتی که اگر خدا را بشناسی برای او جان می دهی. این در حالی است که رفاقت با خداوند کارکردهای اجتماعی هم دارد.

این کارشناس مذهبی در پاسخ به اینکه چرا از کودکی به ما می گویند از خداوند بترسید اظهار کرد: معنای تقوا با ترس فرق دارد. خوف و خشیت الهی باید در کار باشد تا تقوا داشته باشیم نه اینکه از خداوند بترسیم. خداوند به دنبال بهانه است تا با ما رفیق باشد. کسی هم که با خدا رفیق است نسبت به دیگران عطوفت دارد.

وی افزود: به طور مثال حضرت علی(ع) وقتی در بستر بودند و رنگ چهره مبارکشان بسیار زرد شده بود، چند توصیه به امام حسن(ع) کردند. یکی از توصیه های ایشان درباره ایتام بود و پس از آن در همان حالت به فرزندشان فرمودند که به دشمن من از همان آب و غذایی بدهید که خودتان می خورید، زیرانداز اتاقی که در آن مستقر است نرم باشد. این مهربانی فقط در صورت رفاقت با خدا پیش می آید.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با بیان اینکه نتیجه نماز و روزه توجه است، گفت: همسر شهید چمران می گوید که وقتی در لبنان بودیم، آقا مصطفی هر روز صبح برای من صبحانه درست و رخت خوابم را مرتب می کرد، به او می گفتم اینکار را نکن اما جواب میداد که من روز خواستگاری به مادرت قول دادم این کار را انجلم دهم. همچنین دختر شهید صیاد شیرازی نقل می کند که پدرم روزهایی که در خانه بود ابتدا دو رکعت نماز میخواند سپس در کارهای منزل به مادرم کمک می کرد، از او پرسیدم حکمت این نمازخواندن و بعدش کارهای منزل چیست؛ پدرم گفت از استادم شنیدم که اگر میخواهی غرورت از بین برود در کارهای خانه به همسرت کمک کن. دو رکعت نماز را هم به این خاطر میخوانم که اگر مادرت از من تشکر نکرد ناراحت نشوم و بدانم که برای خدا انجام داده ام.

در ادامه محمد جزنی مداحی که هرساله در جشن رمضان حضور داشته، وارد استودیو شد.

وی پس از مداحی در وصف امیرالمومنین(ع)، گفت: من ۱۵ سال در ایام محرم، صفر، نیمه شعبان و ماه رمضان در دبی و همچنین مسکو بودم. الان ۱۵ سال است که در محرم و صفر برای ایرانی های مقیم رمانی و بخارست برنامه اجرا میکنم. ایرانی ها در آنجا هیات تشکیل داده اند و من در هیات آنها همانند هیات های قدیمی چهارپایه خوانی می کنم. این شیوه در بازار تهران رایج بود و در ایام مسلمیه در حرم عبدالعظیم حسنی هم همینطور اجرا می شود.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم شب بیست و سوم که آخرین شب از لیالی قدر است غنیمت بشمریم ک به قول معروف تیر خود را به هدف بزنیم.

بیست و یکمین قسمت از جشن رمضان ۱۴۰۰ با یک اجرای دیگر از محمد جزنی به پایان رسید.
گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار