غربالگری ۲۴۷ هزار مسافر در مرزهای ورودی کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد که تاکنون ۲۴۷ هزار و ۱۵۴ مسافر در مرزهای ورودی کشور، مورد کنترل و پایش سلامت قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۲۴۷ هزار مسافر در مرزهای ورودی کشور

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در اجرای طرح کنترل و پایش سلامت، تاکنون ۲۴۷ هزار و ۱۵۴ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

وی با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز پانزدهم اردیبهشت ماه اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۸۸۰ نفر تست «پی سی آر» برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۷ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

ولی پور ادامه داد: اکنون ۴۷۱ نفر از امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می‌گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار