در دیدار فرمانده نیروی انتظامی و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان شد:

زیرساخت همه اندوخته‌های ما در آموخته‌های معلمان نهفته است

تبریز(پانا) - فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به همراه معاونین و افسران تخصصی پلیس در یک حرکت ابتکاری در دیداری با مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک روز معلم از معلمان منتخب دارنده اقدامات و طرح های ویژه و ابتکاری تقدیر کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
زیرساخت همه اندوخته‌های ما در آموخته‌های معلمان نهفته است

سردار حسین عبدی در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) گفت: واژه معلم واژه ای مقدس است که در ضمیر و وجود ما نهفته و زیرساخت همه اندوخته های ما در آموخته های معلمان نهفته است و این قشر زحمتکش برای ما بسیار محترمند و امروزه فرزندانمان که امید خانواده ها هستند به دست این عزیزان تربیت می‌شوند و آینده کشور را می‌سازند.
وی افزود: ما خادم مردم فهیم و با اصالت استان آذربایجان شرقی هستیم و افتخار می‌کنیم که این استان جزو استانهای امن کشور است و ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان به کمک معلمان و همکاران آنها همیار پلیس هستند که در فرهنگ سازی جامعه بسیار موثر بوده اند و ما با فرهنگ سازی آموزش و پرورش شاهد کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی هستیم.
سردار عبدی ادامه داد: ۵ آسیب اساسی جامعه را تهدید می‌کند. اعتیاد که ام الفساد است و طلاق و کارتن خوابی و بیماری های مختلف از جمله ایدز و... در درون آن است. این آسیب در استان ما کمتر از میانگین کشوری است و بیان کننده کارهای فرهنگی زیربنایی مناسب در استان است. این نتیجه نقش مردم و نهادهای اثر گذار مانند آموزش و پرورش است.
وی افزود: آسیب های موجود در فضای مجازی یکی دیگر از آسیب های مهم جامعه هستند که پلیس فتا با کشف ۹۳ درصد از وقوع جرم در این فضا از وقوع هرچه بیشتر این جرایم جلوگیری کرده است، مولفه های فقر و بیکاری و طلاق از آسیب های اجتماعی هستند که تمامی این آسیب ها هم برای آموزش و پرورش و هم نیروی انتظامی مهم هستند.
عبدی خاطرنشان کرد: معلمان به لحاظ منزلت و شان اجتماعی قشر ممتاز و قابل اعتماد تمامی اقشار جامعه هستند و بعد از معلمان قشری که مردم به آن اعتماد دارند پلیس ها هستند‌.
پلیس در سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی انجام داده است و حتی اقدامات ارشادی و غیر پلیسی هم انجام می دهند و روزانه حداقل ۶ هزار تماس برای پاسخگویی به این راهنمای ها با مراکز داریم.

پاشایی در ادامه این جلسه افزود: دو قشر معلمان و پلیس مورد تکریم و مورد اعتماد جامعه هستند و طبق تحقیقات مورد اعتماد ترین گروه جامعه معلمان هستند. ماموریتهای این دو شغل شبیه به هم است به این صورت که کار ما آموزش و انتقال پیامهای پیشگیری برای مردم است و کار پلیس نظارت بر انجام این امور است.
وی همچنین گفت: ماموریت ما تعلیم و تربیت است و آینده کشور به دست معلمان است.ما ظرفیت بالایی داریم و به سبب ارتباطی که با خانواده ها داریم رسانای خوبی برای انتقال فرهنگ پیشگیری از جرائم هستیم و هر کجا که آموزش و پرورش ورود کرده نتیجه داده است. هیچ رسانه ای بزرگتر ازخانواده آموزش و پرورش نیست که درباره آگاه سازی عمومی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می‌کند و آموزش به دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است چرا که دانش آموزان بهترین رسانه برای انتقال این آموزش ها به تمامی اعضای جامعه هستند.
پاشایی افزود: دوران طلایی آموزش و پرورش و پلیس اکنون است و شاخصی برای دوره های بعد این دو شغل خواهد بود چنانکه از این هماهنگی و همدلی بوی موفقیت به چشم می خورد و مردم علاقمند به گره گشایی کارها توسط این دو قشر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار