جزییات اعطای جایزه مرغک زرّین کتاب ماه و سال کانون اعلام شد

تهران (پانا) - آیین اهدای جایزه‌ مرغک زرّین کتاب سال کودک و نوجوانِ کانون پرورش فکری در تیر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جزییات اعطای جایزه مرغک زرّین کتاب ماه و سال کانون اعلام شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، اعلام کرد نامزدهای کتاب ماهِ چهار فصل سال ۱۳۹۹، به مرحله‌ی داوری کتاب سال راه خواهند یافت.
بر این اساس روال این انتخاب به نحوی است که کارشناسان مجرب جایزه‌ی کتاب ماه و سال کانون، هر ماه، کتاب‌های رسیده به دبیرخانه را بررسی و نامزدهای راه‌یافته به داوری را معرفی می‌کند. سپس آثار راه یافته به داوری، در پایان هر فصل، از سوی پنج داور که شامل دو نویسنده‌ی کودک و نوجوان، دو شاعر کودک و نوجوان و یک مروّج کتاب هستند، داوری می‌شود.
در پایان نیز جایزه‌ی کتاب سال، از میان کتاب‌های نامزد در هر فصل انتخاب خواهد شد.
بر همین اساس و از میان کل کتاب‌های راه یافته به دور داوری کتاب سال ۱۴۰۰، ۶۶ عنوان کتاب از ۱۸ ناشر در بخش کتاب سال با هم به رقابت خواهند پرداخت.
به جایزه‌ کتاب امسال، آثار ۳۵ نویسنده و ۱۹ شاعر از نشرهای گویا، به‌نشر، هوپا، افق، سوره مهر، علمی فرهنگی، پیدایش، نشر توت، شهر قلم، قدیانی، میچکا، فاطمی، مدرسه، محراب قلم، سروش، لوپه تو، چرخ فلک، شهر قلم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافته‌اند.
در همین حال از ۶۶ عنوان کتاب راه یافته به داوری، ۱۱ عنوان به کتاب شعر کودک، ۱۲ عنوان به کتاب شعر نوجوان، ۲۰ عنوان به کتاب داستان کودک، ۲۰ عنوان به کتاب داستان نوجوان، ۲ عنوان به کتاب نمایش‌نامه‌ی کودک و ۱ عنوان به کتاب نمایشنامه‌ی نوجوان اختصاص دارد.
جایزه کتاب سال، علاوه بر انتخاب کتاب برگزیده‌ی سال، بخش‌های دیگری نیز مانند جایزه‌ی بهترین تصویرگری کتاب، جایزه‌ی فرصت طلایی (برای کتاب‌هایی که فرصت چاپ نداشته‌اند)، جایزه‌ مداد پرنده (قدردانی از یک چهره‌ی ادبیات کودک و نوجوان) و جایزه‌ی استاد مهدی آذریزدی (بهترین کتاب بازنویسی و بازآفرینی) را شامل می‌شود.
داوران جایزه کتاب سال از میان کارشناسان و داوران چهار فصل ۱۳۹۹ انتخاب و به‌زودی در آینده اعلام خواهند شد.
اسامی نویسندگان و کتاب‌های راه یافته نیز، در پایگاه‌ خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir و همچنین پرتال کانون به نشانی kpf.ir منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار