حس رویارویی معلم و دانش‌آموز هیچ زمان در کلاس مجازی، تجربه نمی‌شود

کاشمر(پانا)- معلم پایه ششم دبستان فرهنگ کاشمر گفت حس رویارویی و چشم در چشم و تنگاتنگی که معلم با دانش‌آموز دارد، حسی قشنگ است که هیچ زمان در کلاس مجازی، نمی‌شود تجربه کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حس رویارویی معلم و دانش‌آموز هیچ زمان در کلاس مجازی، تجربه نمی‌شود

معصومه مهرآئین، معلم پایه ششم دبستان دخترانه فرهنگ، در گفت‌وگو با پانا گفت:«عاشق معلمی هستم. معلمی را انتخاب کرده ام چون معلمی کردن، حس خیلی خوشایند و وصف ناشدنی دارد. حتی اگر هزاران هزار بار دیگر من به عقب برگردم و حق انتخاب دوباره داشته باشم، باز هم معلمی را انتخاب می‌کنم.»

وی افزود: تدریس مجازی هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین کلاس حضوری شود. بهترین امکانات و پیشرفته ترین امکانات هم که باشد، باز هم نمی‌تواند جایگزین شود چون حس رویارویی و چشم در چشمی که معلم با دانش‌آموز دارد برخورد، رویاروی و حس تنگاتنگی که با دانش‌آموز دارد، حسی قشنگ است که هیچ زمان در کلاس مجازی، نمی‌شود آن را تجربه کرد.»

مهر آیین ادامه داد:«به نظر من شاید ما خیلی در حال تلاش هستیم که کلاس مجازی را جایگزین کنیم یا حداقل کم نگذاریم ولی باز هم از نظر من، یک لحظه، یک ساعت، یا حتی یک جلسه کلاس حضوری، چندین برابر کلاس مجازی، ارزش دارد. اما از دانش آموزان انتظار دارم که دانش‌آموز باشند، دنبال آموزش و یادگیری باشند، حس کنجکاوی دانش‌آموزان من را خیلی خوشحال می‌کند. سوال هایی بپرسند که بفهمم درس برایشان اهمیت دارد. ازشان انتظار دارم جویای علم باشند و مطالب را یاد بگیرند و هوشمندانه رفتار کنند.»

وی گفت:«در تدریس مجازی از نظر من معلم، چیزهایی که مهم است این است که شرایط دانش‌آموز را درک کنم، که الان در خانه نشسته و فضا، فضای خانه است پس آن انتظاری که در فضای کلاس حضوری از دانش آموزم دارم در خانه نمی‌توانم داشته باشم، رفت و آمد، برخورد، مشکلی که در خانواده است، در کلاس حضوری، تقریبا آن را فراموش می‌کند یا دیگر در آن فضا نیست، اما در خانه همه اینها می‌تواند حاکم باشد، یا حتی خوشحالی که داشته باشد، روی آن تاثیر می‌گذارد چون در فضای خانه است.»

وی ادامه داد: «شرایط درس پرسیدن از دانش‌آموزان و پاسخ دادن آنها را باید مد نظر قرار دهیم، مهم است که دانش آموز در چه شرایطی دارد سوال را پاسخ می‌دهد، نکات را تذکر می‌دهیم و از دانش‌آموزان می‌خواهیم موقع پاسخ دادن، کتاب در اختیارشان نباشد، شرایط کلاس حضوری را برای خود مهیا کنند، و این درک و تصور را داشته باشند که الان در کلاس حضوری هستند که نکته هایی که ما می‌گوییم واقعی تر باشد و هست چیزهای دیگری که به هر حال من معلم آن شرایط را باید مد نظر قرار دهم.»

وی در مورد نقش خانواده گفت:«در آموزش مجازی، خانواده صد درصد نقش دارد و نقشی بزرگ و پررنگ. دانش‌آموز در حالی که نشسته است و سوال من معلم را پاسخ می‌دهد، ولی در فضای خانه و در محیط خانواده است و تمام رفتار های خانواده و همکاری‌ها، همراهی‌ها، درک کردن ها و تعاملاتی که با اعضای خانواده دارد، روی جواب دهی، فهمیدنش و حضورش، تاثیر مستقیم دارد. در فضای مجازی من فکر می‌کنم، در یک کفه ترازو که دانش‌آموز باشد، کفه دیگر آن، خانواده است که با همراهی و درک دانش‌آموز و قرار دادنش در موقعیت درست و استاندارد کلاس مجازی، می‌تواند تاثیر مثبتی در پیشرفت دانش‌آموز، بالابردن اعتماد به نفس، همراهی و همکاری و در نهایت، گرفتن نتیجه مثبت از حضور در این کلاس را داشته باشد.»

حلما رمضانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار