برای همه اقشار جامعه، واجب است که به قشر معلم احترام ویژه بگذارند

کاشمر(پانا)- امام جمعه کاشمر گفت برای همه افشار جامعه چه دولتی چه غیر دولتی لازم و واجب است که به قشر معلم و استاد احترام ویژه بگذارند و از آنها قدردانی کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برای همه اقشار جامعه، واجب است که به قشر معلم احترام ویژه بگذارند

حجت السلام سید کاظم طباطبایی امام جمعه شهرستان کاشمر در گفت و گو با خبرنگار پانا درمورد دیدگاه اسلام نسبت به معلمین گفت: تعلیم و تعلّم آنقدر از دیدگاه اسلام اهمّیت دارد که کلام نورانی پروردگار یعنی قرآن کریم با واژه اِقرأ(بخوان)آغاز می شود. بنابراین اوّل معلّم عالم هستی خود خداوند است که به پیامبراش تعلیم می دهد و بعداز خداوند، پیامبر اکرم(ص)معلم بشریّت است و به تعبیر امام راحل عظیم شان معلمی شغل انبیاء است.

وی ادامه داد: معلمین برطبق دستور العمل های مخصوص دوران کرونایی باید وظایف خودشان را انجام دهند و حتّی با صرف وقت بیشتر در انجام این امر مهمی کوتاهی نکنند.

طباطبایی پیشنهادی برای معلمان مختلف در مورد فعالیت های اسلامی داشت و گفت: معلم اول باید مهذب(پاکیزه) بوده و نسبت به اخلاق و معارف و بصیرت افزایی دانش آموزان احساس مسئولیت کند، بنابراین باید پیشگام در تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام باشد.
وی از مردم خواست ارتباط خود را با مدرسه قطع نکنند و با مربّیان آموزشگاه درباره تربیت و رشد معنوی، علمی فرزندانشان همکاری داشته باشند.
امام جمعه به دانش آموزان توصیه کرد: دانش آموزان عزیز باید احترام معلمین را نگه دارند و به محبّت و نصیحت دلسوزانه و پدرانه و مادارنه آنها گوش کنند.
طباطبایی درمورد وظیفه مسئولین نسبت به معلمین گفت: برای همه اقشار جامعه دولتی چه غیر دولتی لازم و واجب است که به قشر معلم و استاد احترام ویژه بگذارند و از آنها قدردانی کنند وبه گونه ای برنامه ریزی شود که در جامعه همه آنها شناخته شده باشند.

ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار