یک آموزگار و روانشناس البرزی در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

آموزش مجازی می تواند انقلابی در آموزش دنیا ایجاد کند

برای سلامت روانی دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا، زمینه تعامل گروهی و گفتگو بین دانش آموزان فراهم شود

کرج (پانا)- یک آموزگار دوره ابتدایی مدرسه شهدای غواص حصارک کرج عنوان کرد آموزش مجازی دارای انعطاف پذیری است و این امکان را فراهم کرده است که دانش آموزان و معلمان در شرایط و موقعیت های مختلف بتوانند به امر تحصیل و آموزش بپردازند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی می تواند انقلابی در آموزش دنیا ایجاد کند

اسماعیل آزادی، دانشجوی دکترای تخصصی روان شناسی و آموزگار دوره ابتدایی در کرج است که در گفت وگو با پانا از معایب و مزایای آموزش های مجازی چنین گفت: «به دلیل اینکه آموزش مجازی اولین سالی است که تقریبا به طور کامل در حال انجام است، یقینا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. بنابراین در دوران کرونا امکان آموزش حضوری برقرار نبود و اگر دانش آموزی شرایط آموزش مجازی را نداشته باشد، از طریق تولید محتوا و درسنامه ای که معلم در اختیار آنها قرار می دهد، از تحصیل عقب نمی ماند.»

آزادی، در خصوص ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان بیان کرد: «متاسفانه امسال در مدرسه شهدای غواص، چند دانش آموز به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند ترک تحصیل کرده اند.»
وی در ادامه در مورد بعد روانی کرونا عنوان کرد: «روانشناسان معتقدند عدم ارتباط حضوری دانش آموزان با همسالان خود باعث مشکلات و نابسامانی های روحی و روانی در دانش آموزان شده است. بخصوص دانش آموزان ابتدایی که ساختار احساسی خاصی داشته و این دوری باعث نوعی بی انگیزشی و بی علاقگی در دانش آموزان شده است.»
این آموزگار همچنین تاکید کرد: «معلمان نه تنها دغدغه آموزش را داشته باشند، بلکه برای سلامت روانی دانش آموزان زمینه تعامل گروهی در کلاس درس و بحث و گفتگو را فراهم آورند.»
وی همچنین این موضوع را متذکر شد که وضعیت دانش آموزان در کل، مثبت ارزیابی می شود که در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی بوده و این امر سنجش دانش آموزان را بهتر کرده است.
این معلم و روانشناس در انتها خاطرنشان کرد: «نگاه مثبتی به آموزش مجازی دارم. در این نوع آموزش، عدالت جهانی شامل تمام دانش آموزان شده و همه می توانند به آموزش دسترسی آسان داشته باشند، حتی پس از اتمام دوران بیماری نیز آموزش های مجازی قابل حذف نیستند و می توانند مکمل آموزش های حضوری باشند به این علت که آموزش مجازی دارای پیشینه پژوهشی بوده و «اسکینر» یکی از بزرگترین روانشناسان دنیا، در گذشته از آن پشتیبانی کرده است، بنابراین آموزش مجازی می تواند انقلابی در عرصه آموزش و پرورش در آینده ایجاد کند.»

خبرنگار: نادیا مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار