مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

معلم جهل می زداید و دانایی هدیه می دهد

معلمان پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات انسانها از گرداب جهل و نادانی محسوب می‌شوند

اصفهان ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد معلمان در این دوران با وجود تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، نه تنها آموزش و آگاهی‌بخشی را متوقف نکردند بلکه با شیوه های نوین آموزشی چراغ تعلیم و تربیت را همچنان روشن نگه داشتند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم جهل می زداید و دانایی هدیه می دهد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با برنامه سلام اصفهان رادیو اصفهان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: پایه و اساس پیشرفتِ دانایی، توانایی و اقتدار یک ملت علم و علم آموزی است، هرگونه تلاش در این مسیر نوعی تلاشِ مقدس و شایسته تکریم خواهد بود.

وی افزود: در چنین نگاه ارزشمندی می بینیم که معلمی افتخاری بزرگ و برخوردار از شرافت است. معلمان پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات انسانها از گرداب جهل و نادانی محسوب می‌شوند و به همین دلیل هر روز، روز معلم است، چرا که معلم جهل می زداید و دانایی هدیه می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: نقش مهم و تاثیرگذار معلمان در دوران شیوع بیماری کرونا بیش از پیش بر همگان و خانواده‌ها آشکار شد، معلمان در این دوران با وجود تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، آموزش و آگاهی‌بخشی را نه تنها متوقف نکردند بلکه با شیوه های نوین آموزشی چراغ تعلیم و تربیت را همچنان روشن نگه داشتند.

اعتدادی با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ادامه داد: هفته معلم فرصت مغتنمی برای تبیین نقش کلیدی آموزش و تربیت در برنامه ریزی های کلان و در جهت احیای جایگاه شایسته و بایسته معلمان به عنوان با ارزش ترین سرمایه های اجتماعی کشور است، معلمان بزرگ هستند، چرا که مأموریت بزرگی را به دوش می کشند.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه پایه نهم و دوازدهم تاکید کرد: سلامت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است و دغدغه‌ خانواده‌ها برای سلامتی فرزندانشان دغدغه ما هم خواهد بود، اما بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش که سال گذشته بر مبنای شروع ویروس کرونا تصویب شد و به تایید ستاد ملی کرونا رسید. برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم که دو پایه هستند به صورت حضوری خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: پایه نهم به جهت آینده شغلی دانش‌آموزان، انتخاب رشته و هدایت تحصیلی حساسیت خاص خود را دارد و پایه دوازدهم نیز نقش بسزایی در کنکور سراسری دانش آموز خواهد داشت، بنابراین بر اساس شیوه نامه ای که در سال جاری برای برگزاری امتحانات به ما ابلاغ شد امتحانات این دو پایه به مانند سال گذشته به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اعتدادی خاطر نشان کرد: همه دستورالعمل های بهداشتی برگزاری امتحانات در آموزشگاه مثل رعایت فاصله‌گذاری صندلی‌ها، ضدعفونی کردن محل برگزاری آزمون و... انجام خواهد شد و کلیه مسائل بهداشتی طبق اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی رعایت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار