محمدزاده: سخن گفتن از «معلم» و جایگاه معلمی در کلمات نمی‌گنجد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم خطاب به معلمان و آموزش دهندگان پیام تبریک صادر کرد

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
محمدزاده: سخن گفتن از «معلم» و جایگاه معلمی در کلمات نمی‌گنجد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم خطاب به معلمان و آموزش دهندگان پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما

من معلّم برانگیخته شدم . پیامبر اکرم(ص)

پیامبر گرامی اسلام خود را مفتخر به معلمی می دانند ، چرا که کار معلم انسان سازی است و همچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی داریم که می فرمایند : کار معلم هدایت ، رهبری و پیامبری است.

آری در خلقت بشری و در تمام جوامع اساسى ترین کار، تعلیم و تربیت افراد است و معلم است که این رسالت را به دوش مى کشد.

هر چقدر هم که جوامع در حال پیشرفت باشند و تکنولوژی در خدمت بشر باشد این معلم هست که عنصری همیشه پویا و ماندگار است و لزوم وجود معلم بر هیچ فرد یا جامعه ای پوشیده نیست.

سخن گفتن از «معلم» و ارزش والای رسالت و جایگاه معلمی در قالب کلمات و جمله ها نمی گنجد، معلمی یعنی تندیس صبر و از خود گذشتگی و شکوه انسان پاک باخته ای که تمام وجودش را در راه تعلیم و تربیت ارزانی می نماید و این معلم است که همواره با جهل و نادانی در نبرد است و طلایه دار ایثار و فداکاری و انسان سازی است.

سنگ بنای توسعه کشور در همه زمینه ها مدیون و مرهون معلم است و بس ، چه دانشمندان فرهیخته ای که چرخ علم و فن آوری را در کشور می چرخانند و چه الگوها و بزرگ مردانی که همواره تربیت شده مکتب معلم بوده اند، مرد میدان ایثار و از خودگذشتگی سردار شهید سلیمانی و شهید شهریاری ها و....همه و همه برخواسته از کلاس های معلمان عاشق بوده اند که بایستی درودها نثار آنها نمود.

باز هم این معلم است که در زیست بوم جدید و در شرایط به وجود آمده فعلی که تمام جوامع را در گیر خود کرده است، از خود گذشتگی نشان داده و با تمام وجود و در تمام ساعات شبانه روز کار تعلیم و تربیت را ادامه داده ، زنده یاد سید محمد حسین شهریار در بیان منظوم چه زیبا می گوید که:

ز بوسیدنی های این روزگار یکی هم بود دست آموزگار

آری بایستی در مقابل تمام تلاشها و زحمات معلمین و آموزگاران عزیز و همچنین آموزش دهندگان ایثارگر خضوع و خشوع بی حد نثار کرد و به احترامشان تمام قامت ایستاد.

اینجانب فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم بزرگ استاد شهید مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را بر همه این فرهیختگان عزیز به ویژه بر آموزش دهنگان عرصه مبارزه با بی سوادی که در طول یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا ، جلوه‌هایی از عشق و از خودگذشتگی را به تصویر کشیده و رسالت خود را به اوج رساندند تبریک عرض می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار