بررسی عامل صعود تیم‌های ایرانی

تهران (پانا) - مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد شنبه به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی مسابقات روشن شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی عامل صعود تیم‌های ایرانی

به‌گزارش ایران، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودند که از این 4 تیم، فولاد در مرحله نخست حذف شد و 3 تیم دیگر باید در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود بروند. بر همین اساس با ادموند بزیک، صادق ورمزیار و یونس باهنر 3 پیشکسوت تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور گفت‌و‌گویی انجام داد و عملکرد این 3 تیم را بررسی کرد.

بزیک: پرسپولیس راه رسیدن به فینال را می داند
ادموند بزیک، بازیکن دهه 80 پرسپولیس در خصوص عملکرد این تیم گفت: «پرسپولیس با 15 امتیاز مقتدرانه از گروه خود صعود کرد و نشان داد که بهترین تیم آسیاست. مهم‌ترین موضوع موفقیت در یک تورنمنت شروع خوب است که آنها در یکی دو بازی اول شروع خوبی داشتند و موفق شدند الوحده و الریان را شکست دهند و همین نتایج باعث شد تا در 6 بازی خود بجز نیمه اول بازی با الوحده که شکست خورد، در سایر بازی‌ها تیم برتر میدان باشد.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «همه تیم‌ها از پرسپولیس می‌ترسند و این ترس به‌دلیل نمایش خوب شاگردان یحیی گل محمدی در کارهای تاکتیکی است. پرسپولیس در این مسابقات تنوع تاکتیکی بسیاری داشت و اینگونه نبود که تنها هافبک‌های کناری توپ را روی دروازه حریف ارسال کنند بلکه برای عمق دفاع تیم‌های حریف هم برنامه‌های متنوعی داشت. نتایجی که پرسپولیس در هند کسب کرد یکی از درخشان‌ترین نتایج این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود.»

بزیک با اشاره به این موضوع که یحیی گل‌محمدی و کادر فنی بخوبی برروی تیم کار کرده‌اند، افزود: «پرسپولیس شایسته قهرمانی است و این تیم با نمایش درخشان خود خیال هواداران را برای صعود به مرحله بعد راحت کرد. حریف بعدی پرسپولیس استقلال تاجیکستان است و برای صعود به این مرحله باید درصد خطاها به کمترین میزان برسد. بازی در خانه حریف سخت است اما پرسپولیس راه رسیدن به فینال آسیا را بلد است و به برد عادت دارد.»

ورمزیار: استقلال هارمونی خود را از دست داد
صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال گفت: «در ابتدا باید یک تبریک و خسته نباشید بگوییم به هواداران استقلال که در چند سال اخیر خیلی اذیت شده‌اند. استقلال تورنمنت را خیلی خوب شروع کرد و از نظر من بهترین بازی این تیم بازی دوم مقابل الدحیل بود که در آن بازی بازنده نشد و با تک امتیاز شانس خود را برای صعود بالا برد. یکی از نقاط ضعف استقلال جابه‌جایی‌های زیاد در ترکیب تیم است و این موضوع در برخی بازی‌ها به تیم ضربه زد. استقلال با گذشت بازی‌ها هارمونی خود را از دست داد.»
او با اشاره به این موضوع که خط حمله استقلال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، افزود: «استقلال در این خط با وجود بازیکنان خوب توان بالایی برای گلزنی داشت اما در بعد دفاعی ضعف‌هایی دیده شد که این ضعف‌ها باید برطرف شود. این تیم در دفاع توانمند نبود و در دفاع تیمی ایراداتی داشت. مهم‌ترین موضوع در خط دفاع استقلال کمبود بازیکن است و استقلال باید در این پست بازیکن بگیرد.»

ورمزیار در خصوص بازی با الهلال در مرحله حذفی بیان داشت: «تا بازی با الهلال زمان زیادی باقی مانده است و تیم برای موفقیت در این بازی نیازمند حفظ بازیکنان کنونی و جذب بازیکنان جدید است. الهلال در این مسابقات عملکرد خوبی نداشت اما ما نباید گول این عملکرد ضعیف الهلال را بخوریم چرا که الهلالی‌ها قطعاً برای بازی با استقلال تیم خود را تقویت خواهند کرد. باشگاه‌های عربی از نظر مالی توانمند هستند و قدرت خرید بالایی برای جذب بازیکنان درجه یک اروپایی دارند.»

باهنر: مشکل تراکتور کمبود بازیکن است
یونس باهنر، پیشکسوت تراکتور گفت: «تراکتور در مرحله گروهی بازی‌های خوبی انجام داد و تنها مشکل رسول خطیبی در این مرحله کمبود بازیکن بود. تراکتور در ابتدای فصل بازیکنان خوبی جذب نکرد و خطیبی از این نظر دستش خالی بود اما با این حال نتایج خوبی کسب کرد. بازیکنان در کار گروهی عملکرد خوبی داشتند و در خط دفاع هم خیلی خوب کار کردند اما این تیم برای رویارویی با حریفان در مراحل بالاتر نیاز به جذب بازیکن دارد که باید مسئولان این تیم هرچه زودتر دست بکار شوند.»
او با اشاره به بازی با النصر حریف بعدی تراکتوری‌ها اظهار داشت: «کار سخت است و النصر جزو یکی از تیم‌های خوب در آسیاست. مطمئن هستم که تراکتوری‌ها بازی خوبی مقابل این تیم برگزار خواهند کرد و در صورت حضور چند بازیکن در ترکیب تیم، تراکتور می‌تواند النصر را شکست دهد و به مراحل بالاتر صعود کند. جدا از این خطیبی دوست دارد که تراکتور به‌عنوان نماینده ایران و استان آذربایجان صعود کند.»

باهنر افزود: «یکی از فاکتورهای خوب تراکتور از قدیم تا به الان غیرت است و این موضوع یکی از آیتم‌های موفقیت تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی محسوب می‌شود. این تیم از نظر فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند هم در لیگ برتر و هم در آسیا به نتایج دلخواه دست یابد. رسول خطیبی به‌عنوان سرمربی این تیم مربی بسیار خوب و باتجربه‌ای است و می‌تواند تراکتور را به روزهای خوبش بازگرداند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار