ارزیابی‌ باعث رشد، تعالی ، ارتقای سیستمی و هم افزایی می‌شود

تهران( پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، در مراسم تجلیل از برگزیدگان فعالیتهای پرورشی، ارزیابی‌ را باعث رشد، تعالی و ارتقای سیستمی می داند که باعث بهبود و هم افزایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی‌ باعث رشد، تعالی ، ارتقای سیستمی  و هم افزایی می‌شود

آیین تجلیل برگزیدگان فعالیتهای حوزه پرورشی منطقه ۱۷، با حضورحسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران، مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، جمعی از کارشناسان منطقه و مدیران برگزیده منطقه به صورت حضوری و همزمان درکانال نمایشگاه مجازی منطقه در شبکه ملی شاد برای معاونین پرورشی، مربیان تربیتی، مراقبین سلامت، مشاورین و دبیران تربیت بدنی برگزار شد.
مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت هفته معلم، به همه حاضرین در جلسه و معلمان دلسوز و خدوم گفت: در ارزیابی های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی انعکاس فضایی همراه با تعامل در مدارس را شاهد هستیم. مدرسه‌ای که پشتیبانی مدیر را در انجام امور تربیتی داشته باشد، می‌تواند ترقی و جهشی چشمگیر در فعالیت‌های حوزه پرورشی داشته باشد. مدیران در واقع نمایندگان کلیه کادر تربیتی توانمند مدارس منطقه هستند. ارزیابی‌ باعث رشد، تعالی و ارتقای سیستمی همچنین بهبود و هم افزایی می‌شود.

وی افزود: در امر ارزیابی، ارزیابان باید خود عامل و مسلط به حوزه مورد بررسی باشند و تلاش کنند که نقدهای وارد بر ارزیابی‌ها را پاسخگو باشند.
نیکبخت گفت: کسب رتبه های برتر در ارزیابی مدارس، رسالتی سنگین را برای مدارس ایجاد می‌کند که بتوانند این مقام خود را در سال‌های بعد حفظ کرده و ارتقا دهند.

نیکبخت افزود: در شرایط کرونایی، آموزش و پرورش در مدارس برخلاف زمان حضوری، به صورت شبانه‌روزی شده و کارهای تربیتی بدون حضور دانش‌آموزان دو چندان دشوارتر شده است و همت بسیاری را می طلبد.

طاهره پورمحمود در این مراسم گفت: امسال چهارمین سالی است که ارزیابی فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی در منطقه ۱۷ انجام می شود. ارزیابی فعالیت های حوزه تربیتی در سه بخش پرورشی، مشاوره و بهداشت، همچنین تربیت بدنی به صورت جداگانه انجام گرفته و در نهایت هر کارشناس فعالیتهای انجام گرفته فرهنگی هنری، قرآنی، امور تربیتی و سازمان دانش آموزی، شرکت در جلسات تربیتی، درس تفکر و سبک زندگی، همچنین مشاوره و سلامت و تربیت بدنی را طی یک سال در مدارس ارزیابی کرده و در نهایت آسیب شناسی تجلیل های سال قبل را هم مدنظر خواهند داشت.

وی افزود: یکی از بالاترین اهداف ارزیابی‌ها، سوق دادن دانش آموزان مدارس به سمت و سوی شرکت حداکثری در فعالیتهای پرورشی است. همچنین کشف استعدادها و هدایت آنها در سرشت دانش آموزان است.

پورمحمود در ادامه به عوامل موثر در تربیت و موانعی که در امر تربیت وجود دارد اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی مدارس با توجه به اینکه ۵ ساحت از ۶ ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مربوط به کادر تربیتی مدارس است، کاملا احساس می‌شود. فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی بسیار گسترده است. یکی دیگر از موانع امور تربیتی منابع مالی حوزه پرورشی است که هر سال نسبت به سال قبل محدودتر می شود.

وی افزود: به عنوان سومین مانع امور تربیتی در شرایط کرونایی حاضر، عدم حضور دانش آموزان در مدارس و حضور فیزیکی در گروه همسالان اتفاق افتاده است.تقریبا همه کادر تربیتی مدارس در شرایط کرونایی با رویکردی متفاوت امور پرورشی خود را با وسواسی بیشتر دنبال می کنند.

پورمحمود با اشاره به فعالیت‌های امور فرهنگی و تربیتی، اظهار کرد: این بخش علاوه بر کمک به سایر بخش‌ها تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری زمینه کشف استعداد دانش آموزان و آینده شغلی را فراهم می‌کند.

وی ایجاد زمینه شغل آینده با کشف استعدادها، مصون داشتن دانش آموز از مبتلا شدن به امور دیگر و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است دانش آموز مقید، دانش آموزی که بتواند با قرآن و فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی انس گرفته و سبک زندگی خود را به سبک زندگی ایرانی اسلامی نزدیک کند از مهم‌ترین اهداف اجرای فعالیت‌های امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار