اختلال در بلع کودکان با مصرف داروهای شیمی درمانی

تهران (پانا) - به‌گفته یک متخصص کودک و فوق تخصص سرطان خون کودکان برخی کودکان به علت مصرف داروهای شیمی درمانی دچار اختلال بلع می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اختلال در بلع کودکان با مصرف داروهای شیمی درمانی

به‌گزارش سیناپرس، علی صباغ اظهار کرد: برخی داروهای شیمی درمانی سلولهای ایمنی کودک را از بین می رود و زخم‌هایی در اطراف و داخل دهان کودک ممکن است ایجاد شود که مراقبین و مادران باید مراقب تحریک این زخم ها باشند.

وی تصریح کرد: غذاها باید له شده و نرم به کودک داده شود تا هنگام بلع، زخم داخل دهان آنها تحریک نشود .همچنین هنگامی که غذایی به کودک خورانده می شود بهتر است به صورت پوره شده باشد تا کودک هنگام جویدن احساس راحتتری داشته باشد و زخم های داخل دهان وی باز نشود.

این متخصص مصرف بستنی و نوشیدنی‌های خنک را برای احساس بهتر به این کودکان مفید برشمرد و گفت: مصرف خوراکی های خنک به کودکان درحال شیمی درمانی احساس بهتری می دهد اما مراقبین باید توجه کنند از خوراندن نوشیدنی های ترش مزه به علت تحریک زخم های دهانی خودداری کنند چرا که در این شرایط کودکان غذا خوردن را تعطیل می کنند و باید از این گونه رفتارها پیشگیری کنیم.

وی استفاده از نی برای هدایت نوشیدنی‌ها به صورت مستقیم به داخل حلق مفید دانست و گفت: برای جلوگیری از برخورد نوشیدنی ها با زخم‌های داخل دهان استفاده از نی راهکار مناسبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار