معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

پایان آموزش دوره ابتدایی ۳۱ اردیبهشت خواهد بود

اصفهان ( پانا) -معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت پایان کلاس‌ها و آموزش‌های دانش‌آموزن ابتدایی تا ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود و معلمان و مدیران دوره ابتدایی ۱۰ روز فرصت دارند نتیجه پایانی ارزشیابی نوبت دوم را در مدارس گزارش داده و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را ثبت کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پایان آموزش دوره ابتدایی ۳۱ اردیبهشت خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، لیلا سادات ابطحی با اشاره به روند آموزش‌های مجازی تا پایان اردیبهشت ماه، اظهار کرد: پایان کلاس‌ها و آموزش دانش‌آموزان ابتدایی تا ۳۱ اردیبهشت ماه خواهد بود و معلمان و مدیران دوره ابتدایی ۱۰ روز فرصت دارند (تا ۱۰ خردادماه) نتیجه پایانی ارزشیابی نوبت دوم را به مدارس گزارش دهند و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را ثبت کنند.

وی با بیان این که در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت کیفی توصیفی و فرآیندی انجام می‌شود، افزود: سنجش یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی هم به صورت فرآیندی انجام می‌شود و معلمان بر اساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک یا پوشه کار در طول سال تحصیلی جمع‌آوری کردند، بر اساس ارزیابی‌هایی که از ابتدای سال تاکنون انجام دادند می‌توانند در پایان سال تحصیلی وضعیت یادگیری دانش‌آموزان را رصد کرده و نتیجه نهایی را گزارش کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: با استناد به مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۹ مصوبه جلسه ۷۹۳ تاریخ ۲۵/‌۰۲/‌۱۳۸۸‬ شورای عالی آموزش و پرورش که تصریح می‌کند در ماده دو این استناد مصوب شده ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی در دوره ابتدایی به صورت تکمیلی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این ارزشیابی معلم با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون عملکردی و کارپوشه مشاهدات درس پژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس، مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش‌آموز جمع‌آوری می‌کند تا بازخورد به موقع و مناسبی به او ارائه دهد.

ابطحی خاطرنشان کرد: در ماده سه این استناد آمده گزارش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و در هر زمان قابل ارائه است، برای اطمینان بیشتر به صورت رسمی و مکتوب نوبت اول در دی ماه و نوبت دوم در خرداد ماه گزارش خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: معلمان از ابتدای سال تاکنون سعی کردند دانش‌آموزان خود را مورد رصد و پایش قرار دهند، اکنون در نوبت دوم این رصد و پایش به انتها خواهد رسید، نتیجه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را از مهرماه تا خردادماه به خانواده‌ها گزارش می‌شود.

وی درباره روند ارزیابی دانش‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی در مناطق، تاکید کرد: مطابق نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی بر اساس وضعیت انتشار ویروس کرونا خواهد بود، در مناطق آبی ارزشیابی و رصد دانش‌آموزان می‌تواند حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد اگر همچنان شرایط زرد، نارنجی و قرمز باشد ارزیابی به صورت غیرحضوری و با نظارت مدیر مدرسه خواهد بود.

ابطحی با بیان این که تضمین یادگیری در پایه‌های اول و دوم ابتدایی بر عهده مدیر مدرسه است، افزود: باید مدیر مدرسه اطمینان حاصل کند که همه دانش‌آموزان به اهداف دروس دست پیدا کردند و ارزشیابی بر اساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده مطابق با اهداف برنامه درسی مصوب هر درس در طول سال تحصیلی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: در پایه ششم نیز ارزیابی اطلاعات و شواهد بر اساس آنچه که به صورت فرآیندی جمع‌آوری شده انجام می‌گیرد، ارزیابی‌هایی که در درس فارسی، ریاضی و علوم به وسیله معلم و نظارت مدیر صورت گرفته نیز گزارش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار