معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد

تبیین شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

تهران ( پانا ) - در مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش در زمان همه گیری کرونا شرایط ارزشیابی پایانی دوره های تحصیلی مشخص شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی  پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در جلسه مجازی معاونان آموزش متوسطه مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آ درّی گفت: «بر اساس بخشنامه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت متبوع و به استناد مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و با مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه به تبیین محورهای ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه پرداخت و افزود: «به استثنای پایه های نهم و دوازدهم شاخه نظری، ارزشیابی دانش آموزان به صورت غیر حضوری و با مسئولیت معلم و با نظارت مدیر مدرسه انجام می شود و با عنایت به مرجعیت معلم و تقویت رویکرد مدرسه محوری با اختیار به معلم با استفاده از آزمون های برخط(آنلاین) در سامانه های بومی مورد تأیید مدیر و شورای مدرسه و سایر شیوه های نوین ارزشیابی نظیر کارپوشه، آزمون شفاهی، آزمون عملکردی، آزمون کتاب باز ( طراحی سؤال در سطوح بالای یادگیری)، تکالیف کلاسی، پروژه ها و پژوهش های دانش آموزی، خلاصه نویسی، خودسنجی ( از طریق ارائه متن، صوت، تصویروفیلم عملکرد یادگیرنده )، ارزشیابی همتایان، همکاری والدین درنظارت بر ارزشیابی به صورت برخط و برون خط، نمره پایانی نوبت دوم تعیین خواهد شد.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت اظهار کرد: «در هنرستان ها آموزش و ارزشیابی دروس عملی و کارگاهی یعنی شایستگی های فنی در شاخه فنی و حرفه ای و استاندارهای مهارت شاخه کاردانش و دروس کارآموزی/کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه نامه بهداشتی پس از تصویب در شورای مدرسه با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه تا ۱۵ مرداد۱۴۰۰ با نظارت بر حسن اجرا توسط گروه های آموزشی و تربیتی و هماهنگی دبیرخانه راهبری و معاونت آموزش متوسطه استان انجام خواهد شد.»

همچنین طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم بر اساس برنامه ی درسی و بارم بندی وضعیت قرمز در شرایط همه گیری بیماری کرونا و برنامه امتحانات در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir را مورد تأکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار