کارشناس اداره مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی شهر تهران:

مدرسه یک منبع اجتماعی قدرتمند است که می تواند بخش زیادی از رفتارهای افراد جامعه را شکل دهد

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک دروبینار آموزشی با موضوع مدیریت اموردر اقدام فوری و تخصصی در مورد دانش آموزان با وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه یک منبع اجتماعی قدرتمند است که می تواند بخش زیادی از رفتارهای افراد جامعه را شکل دهد
به مناسبت هفته سلامت با شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر با توجه به عنوان روز شمار ( مشارکت در سلامت ) روز سه شنبه ۱۴۰۰/۲/۷ وبینار آموزشی با موضوع مدیریت مورد(فوریتهای روانی اجتماعی در دانش آموزان با وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب) در فضای شاد کانون یاریگران زندگی منطقه یک شهر تهران با حضور فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و ابوالقاسم رحمت زاده؛ کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی شهر تهران برگزار شد.
فاطمه سیدمومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، در حوزه سلامت روان تصریح کرد: گروه قابل توجهی از دانش آموزان در حوزه سلامت روان در معرض خطر، نیازمند انجام اقدامات فوری و تخصصی هستند که در صورت عدم توجه به آنان باعث اختلالات روان شناختی مانند اضطراب، افسردگی و خشم خواهد شد.
وی افزود: در صورت عدم توجه به دانش آموزان نیازمند کمک، شاهد افزایش آسیب های روانی- اجتماعی در حوزه رفتارهای پرخطر مانند خودکشی، فرار، سوء استفاده اخلاقی و ... خواهیم بود.
سید مومن در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد کمیته فوریت های روانی اجتماعی در مدارس در موقعیت های بحرانی، با ورود به موقع و موثر، با بکارگیری دانش و مهارت های کسب شده ضمن بررسی و تحلیل شرایط، اقدامات متناسب با محیط و فرد انجام شود.
در ادامه وبینار ابوالقاسم رحمت زاده؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل اظهار کرد: مدرسه از نگاه متخصصان به عنوان یک منبع اجتماعی قدرتمند در نظر گرفته می شود که می تواند بخش زیادی از رفتارهای کودکان و به طور کلی، افراد جامعه را شکل دهد.
وی افزود: امروزه، بیش از هر زمان دیگری برای درمان اختلالات عاطفی و هیجانی کودکان از مداخلات مدرسه محور بهره می برند. مدیریت مورد شکلی از مداخلات مدرسه محور ویژه دانش آموزان در معرض خطر است که با امکانات موجود در مدرسه و جلب مشارکت سایر دستگاه های مرتبط، به خدمت رسانی مشغول می شوند.
رحمت زاده مداخله را این گونه تشریح کرد: مداخله با هدف توانمندسازی، کاهش، بهبود و یا رفع مشکل در قالب ارائه خدمات آموزشی، ارجاعی، حمایتی، مشاوره ای و مددکاری انجام می شود.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال با شعار «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله)، برخی نگرشها و باورهای مدیران مبنی بر عدم توجه و اقدام لازم برای دانش آموزان در معرض خطر خود مانعی است که نیاز به تغییر نگرش دارد.
سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی یکی از طرح های مهم حوزه سلامت را طرح یاریگران زندگی عنوان کرد و گفت: در طرح یاریگران زندگی از ظرفیت تشکلهای دانش آموزی برای هم افزایی دانش وآگاهی همسالان استفاده می کنیم و در همین راستا آموزش مدیریت مورد را با عنایت به روز شمار در نظر گرفتیم که علاوه بر ارگانهای درون سازمانی، ارگانهای برون سازمانی نیزهمراه باشند.
سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در پایان با توجه به این که بسیاری از برنامه ریزی های حوزه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وابسته به نتایج حاصل از داده های سامانه پایش آسیب های اجتماعی است؛ تاکید کرد: باید تکمیل سامانه پایش آسیب های اجتماعی با دقت و صادقانه انجام شود. نتایج حاصل از داده های سامانه پایش نشان داده است؛ در شش سال گذشته رفتارهای مخاطره آمیز در دانش آموزان، رشد ده درصدی داشته است که خشونت، خودکشی، خودزنی و فرار، از مخاطرات تهدیدکننده دانش آموزان در زمینه رفتارهای پرخطر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار