رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران:

رای اولی ها با شرکت در انتخابات شوراها و مجلس دانش آموزی؛ دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کرده اند

تهران (پانا) - رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران، تحقق ساحت های سند تحول بنیادین را مهم برشمرد که توجه خاصی به مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول حق¬طلبی، حفظ کرامت و عزت، ظلم‌ستیزی و عدالت¬خواهی دانش آموز دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رای اولی ها با شرکت در انتخابات شوراها و  مجلس دانش آموزی؛ دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کرده اند

با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست جمهوری، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در گفت و گو با پانا؛ از مشارکت رای اولی ها در انتخابات سخن گفت.

باستانی با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات گفت: «فصل سوم قانون انتخابات به شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب‌شوندگان ‌اشاره دارد و ماده ۲۷ این قانون درباره انتخاب‌کنندگان اعلام کرده است که تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ۱۸ سال تمام و عاقل‌بودن از شرایط رای دادن است. رسیدن به سن رای در سپهر سیاسی، به این منزله است که براساس قانون انتخابات، فرد می‌تواند با در دست داشتن مدارک هویتی خود، پای صندوق رای حاضر شود و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کند. اکنون با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری، بخشی از جوانان که به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند، خود را برای خلق حماسه انتخابات در 42 سالگی انقلاب اسلامی آماده می‌کنند. رای اولی ها با استفاده از سواد اجتماعی، سیاسی، آگاهی عمومی به کاندیدای اصلح رای خواهند داد.»

وی افزود: «طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین‌ترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و از میان کاندیداها، به‌طور نسبی قادرترینِ بر اداره‌ی کشور را پیدا کرد. در نظام جمهوری اسلامی غیر از دانایی و کفایت سیاسی، کفایت اخلاقی و اعتقادی هم لازم است.»

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره بر فعالیت های دانش آموزی خاطر نشان کرد: «رای اولی ها قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی، مجلس دانش آموزی منطقه، استان و کشور؛ مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین می‌کنند. بی‌شک حضور رای اولی‌ها به همراه خانواده در شور و نشاط‌ بخشی به انتخابات بسیار اثرگذار است و در این دوره از انتخابات نیز حضور حداکثری این افراد در پای صندوق‌های رای پیش‌بینی می‌شود. رای اولی ها در انتخابات شرکت می کنند برای اینکه در آینده روشن کشور سهیم باشند.»

وی افزود:«با توجه به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین؛ ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، توجه خاصی به مشارکت جمعی مؤثر در حیات اجتماعی وسیاسی با رعایت اصول حق‌طلبی، حفظ کرامت و عزت، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی دانش آموز دارد.»

باستانی در ادامه با تاکید بر مشارکت در انتخابات گفت:«نکته قابل توجه اینکه ضرورت مشارکت حداکثری و شکوهمند در انتخابات برای ما مهم است و انتخابات نماد حضور مردم در سرنوشت جامعه شان به شمار می رود که در این راستا وظیفه ما بسترسازی فرهنگی است.»

ایشان در پایان فضای مجازی را بستر مناسبی برای فعالیت ها دانست و افزود: «البته باید از فضای مجازی به ویژه شبکه شاد در چارچوب ضوابط و مقررات و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی در جهت تحقق مشارکت حداکثری دانش آموزان رای اولی استفاده کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار