مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

امتحانات آخر سال به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا امتحان نهایی خرداد 1400 پایه دوازدهم و همچنین پایه نهم با حضور 50 هزار و 769 نفر به صورت حضوری برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات آخر سال به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه ستاد امتحانات نوبت خرداد با اشاره به شیوع کرونا و تجربیات سال گذشته اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها، برگزاری امتحانات آخر سال است و تلاش می کنیم تا امتحانات پایه های نهم و دوازدهم با کسب مجوز از ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان حضور 30 هزار و 820 دانش‌آموز پایه نهم و 19 هزار و 949 داوطلب آزمون پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات در حوزه ما مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت تهیه مواد ضدعفونی و تب سنج در حوزه های امتحانی اظهار کرد: باید با اطلاع رسانی مناسب به خانواده ها نسبت به حضور دانش آموزان با وسایل بهداشتی مانند: ماسک و دستکش اقدام شود و در صورت نیاز این وسایل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای حوزه های آزمون تهیه شود.

رحمتی با تأکید بر ضرورت صیانت از فرآیند امتحانات و اعتبار بخشی به آن خاطرنشان کرد: ارسال الکترونیکی سوالات امتحان نهایی به مدارس، بازبینی حداقل 10 درصد اوراق امتحانات نهایی و آسیب شناسی سوالات هماهنگ منطقه ای از مولفه های مهم در حفظ سلامت و ارتقای آزمون ها است.

وی در این نشست از روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان خواست تا در برگزاری امتحانات از ظرفیت و امکانات فرمانداری ها و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در تجهیز مدارس و ضدعفونی حوزه های امتحانی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار