خیران نیک اندیش در حمایت از دانش آموزان نیازمند منطقه ۱۳ نقش مهمی دارند

تهران (پانا)- مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، همکاری متقابل بین آموزش و پرورش و بنیاد خیریه پوشاک فجر را عامل مهمی در رفع نیازهای ضروری دانش آموزان بی بضاعت شهر تهران دانست.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
خیران نیک اندیش در حمایت از دانش آموزان نیازمند منطقه ۱۳ نقش مهمی دارند

سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ جهت تشکر و قدردانی از حبیب الله نیکنام مدیر عامل بنیاد خیریه فجر در راستای همیاری و همدلی با منطقه ۱۳ دیدار کرد.
حسینی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: انجام کار خیر در کشور و فرهنگ ما سابقه طولانی دارد و نقش خیران در‌ انجام کار خیر و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به شرایط موجود و به لحاظ اقتصادی و معیشتی، بعضی از مردم در شرایط سختی زندگی می کنند و این شرایط، به تدریج سبب افت تحصیلی و کاهش انگیزه در دانش آموزان خواهد شد؛ به همین دلیل، همکاری متقابل بین آموزش و پرورش و بنیاد خیریه فجر می تواند عامل مهمی در رفع نیازهای ضروری دانش آموزان بی بضاعت از لحاظ روحی و جسمی باشد.

حسینی افزود: در همین راستا در چهار سال اخیر، روح تازه‌ای به بدنه منطقه ۱۳ دمیده شد و از طرف خیران مهرورز، تعداد قابل توجهی بسته های حمایتی، پوشاک و کیف و کفش و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت در چندین مرحله فراهم شد. امیدواریم که این کمکهای مومنانه گوشه ای از نیازهای دانش آموزان را برطرف کند. همچنین علاوه بر آن، حمایت از دانش آموزانی که پدرانشان در زندان به سر می‌برند نیز در اولویت برنامه های خیران قرار گرفت تا این دانش آموزان هم، از لحاظ روحی و جسمی مشکلات کمتری را تجربه کنند و با روحیه بهتری در کلاس درس حضور پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ گفت: مشکلات فراوانی در منطقه ۱۳ به خصوص قسمت غرب منطقه مشاهده می‌شود؛ در این بخش، خانواده‌هایی در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند که با وجود این مشکلات و پیامدهای ناشی از آن می تواند در آموزش و تربیت دانش آموزان تاثیر سوء داشته باشد.

در ادامه حبیب الله نیکنام مدیر عامل بنیاد خیریه فجر گفت: آموزش و پرورش در فعالیت های مربوط به کار خیر در همه زمینه ها به عنوان یک بازوی مهم در کنار بنیاد خیریه فجر عمل می کند.

وی اظهار کرد: این خیریه تا به حال توانسته است تعداد زیادی از خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت را با کمک خیران، تحت پوشش خود قرار دهد و علاوه بر رفع مشکلات دانش آموزان، مشکلات مسکن، ارزاق، بیماری و... را نیز انجام دهد و در طول سال تحصیلی در سه فصل مختلف ۱۴۰۰۰ بسته های معیشتی، لوازم التحریر، پوشاک و کفش را در هر مرحله در اختیار آنها قرار دهد.
وی افزود: خیران خیرخواه، همیشه در مناطق مختلف تهران به صورت گسترده حضور دارند. ما با شناسایی خیران می توانیم از امکانات آن ها در زمینه های مختلف برای دانش آموزان بی بضاعت کمک بگیریم و همچنین با شناسایی خانواده‌های بی‌ضاعت، می‌توانیم گام کوچکی جهت همدلی با آنان برداریم.

وی ضمن تشکر از همراهی مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران گفت: بنیاد خیریه فجر متعلق به آموزش و پرورش است و فعالیت های آن مربوط به دانش آموزان می شود. مدیران مناطق با همراهی این خیریه در کنار مدیران مدارس، برای رفع مشکلات دانش آموزان پیوسته تلاش می کنند. امیدوارم خداوند به همه این عزیزان در این کار خداپسندانه خیر دهد.
حسینی در پایان جهت تشکر و قدردانی به رسم یادبود تقدیر نامه ایی از طرف آموزش و پرورش منطقه ۱۳ به حبیب الله نیکنام مدیر عامل این بنیاد تقدیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار