اردوگاه های دانش آموزی زمینه ساز موقعیت های جدید یادگیری برای دانش آموزان هستند

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه کمیته برنامه ریزی اردوگاه های دانش آموزی استان گفت اردوگاه های دانش آموزی زمینه ساز موقعیت های جدید یادگیری برای دانش آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه های دانش آموزی زمینه ساز موقعیت های جدید یادگیری برای دانش آموزان هستند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در جلسه کمیته برنامه ریزی اردوگاه های دانش آموزی استان ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بر اهمیت و جایگاه اردوگاه های دانش آموزی و فعالیت های اردویی تاکید کرد و گفت: اردوگاه های دانش آموزی دارای ظرفیت بالقوه و قابل توجهی هستند که می بایست با برنامه ریزی مطلوب امکان استفاده بهینه از آن ها فراهم شود.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه و همراه با انگیزه و علاقه دانش آموزان در فضای اردوگاه های دانش آموزی گفت: اردوگاه های دانش آموزی یک موقعیت جدید یادگیری را برای دانش آموزان فراهم می آورند.

خدابنده با بیان اینکه حضور در اردوگاه های دانش آموزی و فراگیری آموزش های غیرمستقیم عاملی مهم در ایجاد یادگیری ماندگار در دانش آموزان است افزود: حضور دانش آموزان در اردوگاه های دانش آموزی عامل رشد سطح مشارکت، تعامل و همکاری آنها در فرآیند یادگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان افزود: حضور در اردوگاه های دانش آموزی به سبب افزایش سطح فعالیت و تحرک بدنی، عامل رشد نشاط و شادابی دانش آموزان است.

در ابتدای جلسه حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای روز دانش آموزان، استفاده بهینه از فضا و تجهیزات موجود و تنوع در فضاسازی و زیباسازی اردوگاه های دانش آموزی گفت: اردوگاه های دانش آموزی عنصری واجب و ضروری در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به نقش تسهیل گری اردوگاه های دانش آموزی در امر تربیت دانش آموزان گفت: مربیان می توانند به منظور تسریع و تسهیل امر تربیت دانش آموزان از ظرفیت اردوگاه های دانش آموزی به خوبی استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴ اردوگاه دانش آموزی از مجموع 23 اردوگاه موجود در سطح استان در حال حاضر فعال هستند، گفت: مجموع مساحت اردوگاه های دانش آموزی سطح استان بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ هکتار است، اردوگاه های دانش آموزی استان در سال تحصیلی 98-1397 پذیرای حدود ۲۱۵ هزار دانش‌آموز بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار