خبر خوش آموزش و پرورش برای معلمان غیررسمی

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از معلمان غیررسمی را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم.

کد مطلب: ۱۱۸۰۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش آموزش و پرورش برای معلمان غیررسمی

به گزارش صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از معلمان غیررسمی را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم و با اخذ این مجوز پرونده استخدام ۸۸ هزار معلم غیررسمی بعد از ۲۰ سال بسته شد.

وی ادامه داد: از 88 هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام بیش از 30 هزار نفر باقی مانده بودند که با اخذ این مجوز این دسته از معلمان نیز در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

قاسم احمدی لاشکی تاکید کرد: بخشنامه استخدام این معلمان در یکی دو روز آینده به استان ها ابلاغ خواهد شد. هم اکنون همه معلمانی که از قبل از سال 91 در مدارس دولتی فعالیت می کردند و طبق مصوبه مجلس مشمول استخدام بودند به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وی گفت: استخدام در آموزش و پرورش از این به بعد از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی خواهد بود و هیچ معلمی خارج از این موارد به استخدام آموزش و پرورش درنخواهد آمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش امسال 20 هزار معلم را از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد. آموزش و پرورش از این به بعد هیچ تعهدی برای استخدام معلمان غیررسمی ندارد.

وی افزود: از 6 هزار نفر از معلمانی که در آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش نشده اند نیز می توانند دوباره در آزمونی که در خرداد یا تیر برگزار می شود شرکت کرده و پس از کسب رتبه لازم به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

احمدی لاشکی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی ورودی قبل از 92 که سوادآموز داشته و هم اکنون در سازمان نهضت سوادآموزی فعالیت دارند نیز مشمول استخدام خواهند شد اما آموزشیاران تک دوره غیرفعال مشمول استخدام نخواهند شد. طبق تاکید آموزش و پرورش معلمان شاغل غیررسمی مشمول استخدام نیازی به ارایه سند مالی دریافت حقوق در سال های تدریس خود را نخواهند داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل 40 هزار نفر از معلمان دانشسرایی اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری داشتیم مشکل بازنشستگی این معلمان نیز برطرف شد و معلمانی که قبل از اول مهر 99 حکم کارگزینی برای آنها صادر شده و کسورات خود را پرداخت کرده بودند امسال بازنشسته خواهند شد.

احمدی لاشکی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز افزود: این طرح هم اکنون در مجلس درحال بررسی است و این طرح مشمول معلمان رسمی و پیمانی و کارکنان مدرسه شامل مدیر و معاون می شود و مشمول خدمتگزاران مدرسه نخواهد شد. در حال گفت و گو با مجلس هستیم تا بتوانیم کارکنان اداری در ادارات آموزش و پرورش را هم مشمول طرح رتبه بندی قرار دهیم.

احمدی لاشکی افزود: پیگیر حل مشکلات سرایداران مدارس هم هستیم و پیشنهاداتی از طرف وزیر آموزش و پرورش به مراکز تصمیم گیرنده داده شده است تا بتوانیم حقوق و مزایای این افراد را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوع معلمان خرید خدماتی گفت: هم اکنون بیش از 20 هزار نفر از معلمان خرید خدماتی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و در مناطقی که امکان استفاده از معلمان رسمی تمام وقت وجود ندارد به کارگیری شده اند. حقوق و مزایای این معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری افزایش داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار