رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

جزئیات طرح الزام شهرداری تهران برای خرید واکسن کرونا

حسینی میلانی: طرح شهرداری تهران قرار نیست مدیریت کرونا را دچار مشکل کند

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری تهران به خرید واکسن برای فعالان حوزه‌های ماموریتی مدیریت شهری توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح الزام شهرداری تهران برای خرید واکسن کرونا

آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح دو فوریتی مدیریت شهری برای تامین واکسن کرونا اظهار کرد: «شهرداری‌ها دارای مسئولیت اجتماعی در بلایا و مصیبت‌های عمومی از جمله زلزله و سیل هستند. اکنون نیز کشور درگیر پاندمی کرونا است که شرایطی بحرانی را ایجاد کرده است.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: «مسئولیت شهرداری تهران در بحران کرونا، اجتماعی است تا در این شرایط به متولیان مدیریت کرونا کمک کند ضمن اینکه این کمک باید هدفمند باشد.»

وی ادامه داد: «اکنون پرسنل حمل و نقل عمومی تهران اعم از رانندگان اتوبوس و تاکسی جمعیت قابل توجهی هستند و ممکن است در اولویت واکسیناسیون نباشند یا نوبت واکسیناسیون آنها به مهر ماه برسد. شهرداری تهران کمکی که در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌تواند انجام دهد این است که صف نوبت را جلو بیاندازد و باری از دوش دولت بر دارد تا رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی زودتر واکسینه شوند.»

حسینی میلانی تاکید کرد: «رانندگان حمل و نقل عمومی در خط اصلی خدمات رسانی به شهروندان هستند که با واکسینه شدن رانندگان، سطح ایمنی شهر نیز افزایش می‌یابد. این افراد اکنون در اولویت واکسیناسیون نیستند و از آنجا که این قشر مرتب با مردم در تماس هستند، طرح ورود مدیریت شهری برای تامین واکسن پیشنهاد شد.»

این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «طرح مذکور پیشنهاد شده است و باید در کمیسیون تخصصی بررسی شود و صحن شورا در مورد آن تصمیم بگیرد. بنابراین باید بررسی کارشناسی بیشتری صورت بگیرد.»

وی گفت: «در پیش‌نویس طرح تاکید شده است که تامین واکسن با لحاظ اولویت‌های وزارت بهداشت باشد یعنی قرار نیست مدیریت کرونا را دچار مشکل کند و قرار است باری از دوش وزارت بهداشت بردارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار