فرماندار رشت: اصناف به پروتکل های بهداشتی توجه کنند

رشت (پانا) - فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر این که نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مطابق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا باید با جدیت دنبال شود گفت در مواردی که به رعایت پروتکل های پیشگیرانه از سوی اصناف توجه جدی نمی شود با وجود میل باطنی باید از قوه قهریه استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار رشت: اصناف به پروتکل های بهداشتی توجه کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گیلان، علی فتح اللهی روز دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت در فرمانداری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید مصوبه ستاد ملی کرونا کنترل و نظارت بر بازار در رعایت پروتکل ها بر عهده سازمان صمت و اصناف است که باید با ترکیبی مشخص اقدام کنند.

وی اظهار داشت: گروه ویژه ای نیز با محوریت بهداشت و درمان در این بخش مسئولیت دارند که باید در ارتباط با نقص های موجود در رعایت پروتکل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: با رعایت پروتکل ها حتی یک مغازه تعطیل نخواهد شد، بنابراین این مهم باید مورد توجه همه از جمله اصناف قرار گیرد.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر بانک ها در رعایت پروتکل ها و نوبت بندی های کارکنان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرماندار رئیس شورای بانک ها است باید در بازدیدهای سرزده مشکلات را منعکس کنند تا برای رفع آنها اقدام شود.

فتح اللهی با بیان اینکه مکان های عمومی، پاساژهای سرپوشیده، تفرجگاه ها و پارک ها در شرایط قرمز باید بسته باشند، اضافه کرد: این مهم نیاز به ابلاغ ندارد همه شهرداران این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت رعایت پروتکل های بهداشتی را از سوی رانندگان تاکسی مهم دانست و با تاکید بر همکاری بیشتر آنها در مراعات توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: تاکسیرانان موظفند در شرایط قرمز توصیه ها را رعایت کنند و این مهم ربطی به افزایش نرخ کرایه ندارد.

گیلان از نخستین استان های درگیر ویروس کرونا در کشور بود. شهرستان رشت هم اکنون در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد. ۹۱۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار