مشاور رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با پانا؛

آیت‌الله اختری: باید با مشارکت گسترده در انتخابات نقش خود را به دنیا نشان دهیم

تهران (پانا) - رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) نقش مردم در انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی ایران پراهمیت ارزیابی و تاکید کرد باید با حضور گسترده در انتخابات نقش خود را به دنیا نشان دهیم.

کد مطلب: ۱۱۸۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله اختری: باید با مشارکت گسترده در انتخابات نقش خود را به دنیا نشان دهیم

آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با پانا به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: «انتخابات در همه کشورها، در سرتاسر دنیا از یک اهمیت خاصی برخوردار است و در همه کشورهای جهان به آن توجه می‌شود و مورد اهتمام است. کشورهایی که نظام پادشاهی دارند، در میان مردم و به ویژه فرهیختگان در جهان، مذموم و منفور هستند چون این کشورها، مردم را شریک در سرنوشت خودشان ندیده‌اند. در نظام جهموری اسلامی هم اما، که این نظام بر پایه دستور پروردگار که می‌فرمایند "وَأَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم" و در مفهوم نظام اسلامی بر پایه قرآن و سیره و سنت پیامبر اسلام و سبک زندگانی ائمه اطهار پایه‌گذاری شده است، به مساله حضور مردم و نقش مردم در مسائل مربوط به سرنوشت خودشان، بسیار توجه شده است. در نظام جمهوری اسلامی این سنت حسنه به صورت قانونی پا گرفته است و تاکنون مردم نزدیک 40 انتخابات در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌اند. امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز مردم ما خوب بیاندیشند و بدانند که حضور آنها در انتخابات، نقش بسیار بزرگ . اساسی دارد، هم در بعد بین‌المللی، هم بعد داخلی؛ هم از نظر استقلال و آزادی کشور و هم از نظر اصلاح و اجرای صحیح و قانونمند در کشور.»

همین که دشمن به فکر ناامیدکردن مردم است، یعنی انتخابات اهمیت فراوانی دارد

وی ادامه داد: «مردم توجه داشته باشند همچنان که همیشه در این امر حضور داشته‌اند و نقش‌آفرینی کرده‌اند، حضور آن‌ها تاثیرگذار است و نباید به تبلیغات واهی یا به وسوسه‌های شیطانی برخی از مغرضین و برخی از ایادی و مزدوران دشمنان توجه کنند. همین که دشمن در اندیشه این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند، همین که ما می‌بینیم عده‌ای شروع می‌کنند به وسوسه‌گری و تبلیغات شیطانی و ناامیدکردن مردم، این نشان می‌دهد که امر انتخابات اهمیت فراوانی دارد.»

انتخابات یک اصل بسیار مهم، اساسی و بنیادی است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا تاکید کرد: «با شیطنت‌های دشمنان و وسوسه‌ وسوسه‌انگیزان که در میان مردم گاهی به صورت آشکار و گاهی به صورت پنهان، گاهی در قالب دوستی و گاهی در قالب بی‌تفاوتی؛ خواسته و ناخواسته می‌بینیم که افراد و حتی جریان‌هایی به فکر می‌افتند تا انتخابات را تضعیف کرده و نقش مردم را نادیده بگیرند. بنابراین انتخابات یک اصل بسیار مهم، اساسی و بنیادی است.»

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به الزام‌هایی که می‌تواند مشارکت را افزایش دهد، گفت: «هنوز عرصه انتخابات به صورت جدی و حضور نامزدها آغاز نشده است و به همین خاطر است که آن شور انتخاباتی را شاهد نیستیم. مقام معظم رهبری که همیشه در مسائل انتخابات و در امور حساس کشور، پیش‌قدم و اسوه و الگو هستند، از سخنرانی ابتدای نوروزشان شروع فرمودند و همانطور که حضرت امام خمینی (ره) همواره به امر انتخابات تاکید می‌کردند، ایشان هم همواره به امر انتخابات بلکه ضرورت حضور در انتخابات و مساله نقش مردم در انتخابات و خنثی‌سازی مکر و حیله دشمنان اسلام و مقابله با جریان‌های ضد انتخاباتی و ضد دموکراسی تاکید کردند و دستور دادند و ما هم باید به این مساله توجه داشته باشیم.»

انتخابات و انتخاب مهم است و حضور مردم در انتخابات نقش‌آفرین است

وی افزود: «انتخابات، نقش‌آفرین است؛ کسی فکر نکند انتخاب این فرد با آن فرد در مسیر و مقررات و شایستگی جریانات کشور تاثیرگذار نیست، بلکه تاثیر بسیار فراوان دارد و قطعا هر تیمی که روی کار بیاید براساس بینش، کاردانی و تجربه و تدبیری که دارند و باورها و اعتقاداتی که به آن معتقد هستند، کشور را می‌توانند از امنیت، آرامش، پیشرفت و ترقی و نوآوری‌های جدید برخوردا کنند. لذا همه باید بدانیم که حضور در انتخابات نقش دارد و نقش آفرین است.»

ما در هر دوره یک قشر کاملا خوب و مجموعه زیادی به نام رای‌اولی‌ها داریم، برای آنهایی که نسل قبل بودند و فقط در انتخابات قبلی شرکت کرده‌اند، مثلا 8 سال پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند، این‌ها دو سوم جمعیت کشور هستند که از برکات انتخابات زیاد خبر ندارند. کرونا و فشار داخلی و خارجی و مشکلات را دیده‌اند. دشمنان می‌گویند این‌ها به خاطر انتخابات و ... بوده است. ما باید این افراد را، این نسل اول را، این‌ها که دوره اول و دوم حضورشان در انتخابات است را به خوبی توجیه کنیم، باید آکاهشان کنیم و توجه بدهیم به اینکه امر انتخابات یک امر ضروری و دینی و مسئولیتی شرعی اس

آیت‌الله محمدحسن اختری ادامه داد: «ما مشاهده می‌کنیم هنوز که انتخابات شروع نشده است، از همین حالا شروع می‌کنند آیه یاس خواندن؛ از حالا شروع می‌کنند مردم را مایوس کردن از نتایج حضورشان و این دلیلی بر آن است که حضور مردم در انتخابات چقدر مهم است. لذا آن‌ها تلاش می‌کنند تا مدام القا کنند که نه مردم تاثیری در انتخابات ندارند. همه مسئولان، همه رسانه‌ها باید از هم‌اکنون، انتخابات، مساله اصلی و اولویت‌دارمان باشد و همه رسانه‌ها، صداوسیما، احزاب و گروه‌ها به میدان بیایند و هر مقدار که می‌توانند مردم را به اهمیت انتخابات توجه بدهند، مردم را به آینده روشن و بهتر امیدوار کنند.»

رسانه‌ها، مسئولان و دلسوزان نظام به شبهات انتخاباتی پاسخ دهند

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری تاکید کرد: «باید ضعف‌ها، کندی‌ها و کمبودها و نواقصی که وجود داشته است را وسیله قرار دهیم برای آنکه در انتخابات جدید کاری کنیم که این نواقص و کمبودها برطرف شود؛ با انتخاب بهتر، با حضور گرم‌تر و فعال‌تر کاری کنیم کمبودهایی که در این دوره و دوره‌های قبل به وجود آمده است را جلوگیری و جبران کنیم و این امکان‌پذیر است. اول با تبلیغ و روشنگری، دوم پاسخگویی به سوالات و ابهاماتی که مردم دارند. رسانه‌ها و مسئولان و دلسوزان باید به شبهات و القائاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و راه بهتری را پیش پای مردم بگذارند.»

هر کسی که ایران را دوست دارد و می‌خواهد ایران سرافراز و مستقل و قدرتمند باشد باید در انتخابات شرکت کند

وی گفت: «ما در هر دوره یک قشر کاملا خوب و مجموعه زیادی به نام رای‌اولی‌ها داریم، برای آنهایی که نسل قبل بودند و فقط در انتخابات قبلی شرکت کرده‌اند، مثلا 8 سال پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند، این‌ها دو سوم جمعیت کشور هستند که از برکات انتخابات زیاد خبر ندارند. کرونا و فشار داخلی و خارجی و مشکلات را دیده‌اند. دشمنان می‌گویند این‌ها به خاطر انتخابات و ... بوده است. ما باید این افراد را، این نسل اول را، این‌ها که دوره اول و دوم حضورشان در انتخابات است را به خوبی توجیه کنیم، باید آکاهشان کنیم و توجه بدهیم به اینکه امر انتخابات یک امر ضروری و دینی و مسئولیتی شرعی است. هر که مسلمان است، دین دارد و به فکر مکتب ائمه علیه‌السلام است باید به امر دینی و شرعی به فرموده رهبری و مراجع عظام در انتخابات شرکت کند و هر کسی که مسلمان نیست از ادیان دیگر، از هر گروه دیگری حتی اگر اسلام را قبول نداشته باشد باید فکر کند که انتخابات یک امر دینی و یک امر مرتبط با سرنوشت تمام کشور است. امنیت کشور، اصلاح کشور، پیشرفت و کارآمدی و کاردانی و ترقی کشور بستگی به این انتخابات دارد. هر کسی که ایران را دوست دارد، هر کسی که می‌خواهد پرچم ایران برافراشته باشد، هر کسی که می‌خواهد کشور ایران کشوری سرافراز باشد، ایرانی در دنیا سرافراز و سربلند باشد و زیر بار ظلم نباشد، مستقل و قدرتمند باشد، باید در این انتخابات شرکت کرده و حضور پیدا کند. بنابراین حضور در انتخابات هم یک امر شرعی است که حکم اسلامی دارد و هم یک امر ملی است که سرافرازی ایران می‌طلبد در انتخابات شرکت کنیم.»

آنقدر حضور مردم در انتخابات مهم است که دشمن با حضور یک درصد بیشتر، به لرزه درمی‌آید

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری در ادامه این گفت‌وگو افزود: «آنقدر این مردم نقش‌آفرین هستند که دشمن از اینکه یک درصد در انتخابات بیشتر شرکت کنند، آن‌ها به لرزه درمی‌آیند. باید تلاش کنیم این انتخابات از انتخابات سابق پرشورتر باشد، درصد حضور مردم بیشتر باشد؛ برای اینکه نشان دهیم به آمریکا، به انگلیس و اسرائیل و مزدوران و حامیان اسرائیل جنایتکار که ما از کشور خود حمایت می‌کنیم، استقلال کشورمان اهمیت دارد و ارزشمند است، سربلندی ایران برای‌مان مهم است. ما ایران مقتدر می‌خواهیم، ایران قدرتمند می‌خواهیم، ایرانی می‌خواهیم که بتواند از همه فنون و فناوری‌های علمی بشر استفاده کند و بتواند بهترین بهره‌مندی را از فناوری‌های جدید در اختیار داشته باشد. بتواند با قدرت در زمینه‌های فناوری و علمی در برابر دیگر کشورها ایستادگی کند. همانطور که کشور ما نشان داده که از نظر دفاعی و تسلیحاتی علمی و حتی بهداشتی و درمانی بهتر از کشورهای پیشرفته جهان، خود را مسلح و مجهز کرده است.»

مشکلات معیشتی و گرفتاری‌ها نباید ما را از مساله اساسی انتخابات باز بدارد

آیت‌الله اختری با اشاره به موضوع همه‌گیری کرونا گفت: «کشور ما با همه مشکلاتی که دارد، بهتر از دیگر کشورها در مقابل کرونا ایستاده است و با همه مشکلات و گلایه‌هایی که هست، با تمام کمبودها، بهتر عمل کرده است. اکنون هم برای تولید واکسن داخلی اقدام کرده و سرافرازانه در حال پیشرفت است. مشکلاتی که ما در معیشت و در مدیریت و ... با آن مواجه هستیم، گرفتاری‌هایی که وجود دارد، این‌ها نباید ما را از این مساله اساسی انتخابات باز بدارد. این مساله اساسی می‌تواند بسیاری از این کمبودها را برطرف کند. تیم جدید با برنامه‌های جدید می‌تواند مشکلات را حل کند.»

دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه هشدار داد: «ما نباید گول افرادی که وسوسه می‌کنند که ما چرا باید بیاییم و نقشی نداریم را بخوریم. برخی گروه‌ها به خاطر اینکه خودشان در میان مردم رای ندارند، از اول شروع می‌کنند آیه یاس خواندن درباره انتخابات. نمی‌آیند خودشان را در کنار مردم قرار دهند و با مردم همصدا شوند. برخی از این فراری‌هایی که از قبل رفته‌اند به خاطر عیاشی و فسادی که در خوشان وجود داشته به جاهای دیگر رفته‌اند و اکنون می‌آیند وسوسه می‌کنند و در مردم شبهه‌افکنی می‌کنند اینها خوشان جا ندارند. هر شخصیت و گروهی اگر همان شرابطی را که رهبری اشاره کردند که باید رئیس‌جمهور داشته باشد، اگر داشته باشند و بیایند هیچ مشکلی نخواهند داشت.»

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری در پایان گفت: «مردم باید بدانند کسانی که نسبت به انتخابات و برگزیده‌ها انتقاد می‌کنند این‌ها دنبال منافع شخصی هستند نه مصالح ملت و ایران. امیدواریم که در روشن‌سازی و تبیین انتخابات و نقش مردم در انتخابات و عظمت انتخابات قدم‌ها و گام‌های خوبی برداریم. مردم هم باید همت کنند و با تمام وجود در عرصه انتخابات حاضر شویم و نقش خود را به دنیا نشان دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار