کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در هنرستان کشاورزی یاسوج

یاسوج (پانا) - طرح کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در مزرعه آموزشی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کشت گیاهان دارویی در حال انقراض در هنرستان کشاورزی یاسوج

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح با هدف توسعه رشته‌های مهارتی و تحقق شعار سال و در قالب پایلوت گیاهان دارویی در حال انقراض در مزرعه آموزشی تحقیقاتی در ایستگاه چم خانی منطقه مختار اجرا می‌شود.

کاووس کشاورز در نشست برنامه ریزی اجرای این طرح افزود: در ۲ هزار متر مربع از این مزرعه مطابق سرفصل‌های استاندارد‌های مهارتی، کشت گیاهان دارویی در حال انقراض تا ۲۰ اردیبهشت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گونه‌های گیاهی در حال انقراض از جمله بیلهر، بومادران، آبغوزه، باریچه، درمه، لیزک وکتیرا در این مزرعه کشت می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقاتی کشاورزی ومنابع طبیعی استان گفت: با توجه به شرایط آبی، بخشی دیگر از این زمین زیر کشت زعفران و موسیر می‌رود.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج هم گفت: ۲ رشته کشت گیاهان دارویی و تکثیر و پرورش ماهیان سردابی با توجه به شرایط اقلیمی استان فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال فارغ التحصیلان در این هنرستان فراهم کرده است.

سیدولی موسوی افزود: با مشارکت و همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کاشت ۱۴ نمونه گیاهان دارویی در محوطه هنرستان جبرای آموزش‌های مهارتی و علمی دانش آموزان انجام شد.

وی ادامه داد: مرزنجوش، آویشن باغی، رزماری، نعناع، کارده، مریم گلی، گل گاوزبان از جمله گیاهان کشت شده در این مزرعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار