مهلت ثبت‌نام دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تمدید شد

تهران (پانا) - سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از آغاز ثبت‌نام دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و هماهنگی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ثبت‌نام دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تمدید شد

نسیم ذوقی در گفت‌وگو با پانا گفت: «ثبت نام در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از اسفندماه ۱۳۹۹ از طریق سایت اینترنتی باشگاه نانو آغاز شد و تا 15 اردیبهشت ماه 1400 ادامه خواهد داشت. البته دوره ای هم برای تمدید مهلت ثبت نام درنظر گرفته شده است.»

وی درباره شرایط شرکت در این المپیاد دانش‌آموزی گفت: «دانش‌آموزان پایه نهم و بالاتر می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. دانش‌آموزان باید منابع معرفی شده را مطالعه کنند که به صورت مقاله و کتاب بوده و در وبسایت باشگاه نانو در دسترس قرار دارد. همچنین می‌توانند در دوره‌های آنلاین بنیاد نانو شرکت کنند. هزینه شرکت در المپیاد نانو در ثبت نام انفرادی 40 هزار تومان و برای ثبت‌نام گروهی 30 هزار تومان است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم که تابعیت ایرانی دارند مجاز به شرکت در آزمون هستند.»

سرپرست المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو درباره مراحل المپیاد دوازدهم نانو گفت: «این دوره نیز مشابه دوره گذشته در سه مرحله برگزار خواهد شد که جزئیات آن به شرح زیر است:

مرحله اول، اواخر تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در قالب یک آزمون تستی

مرحله دوم، مردادماه ۱۴۰۰ و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی-تشریحی

مرحله سوم (پایانی)، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ در قالب یک اردوی علمی- عملی.»

وی درباره نحوه ثبت نام گروهی در المپیاد گفت: «نهادهای آموزش و پرورش اعم از پژوهش‌سراها و ادارات شهرستان‌ها می‌توانند از طریق سایت باشگاه نانو برای ثبت نهاد ترویجی و ثبت نام گروهی دانش‌آموزان اقدام کنند.»

ذوقی درباره مزایایی که برگزیدگان المپیاد نانو از آن برخوردار می‌شوند گفت: «برندگان المپیاد ضمن برخورداری از حمایت‌های باشگاه دانش‌پژوهان جوان از جوایز نقدی و امتیاز نخبگانی بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد. همچنین جوایز نقدی و حمایت‌های ستاد ملی نانو به این افراد تعلق می‌گیرد.»

وی درباره دوره‌های آموزشی فناوری نانو اظهار کرد: «ما در راستای آشنایی با فناوری نانو و آمادگی دانش‌آموزان برای المپیاد نانو دوره‌های آموزشی آشنایی با فناوری نانو به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم که شامل مباحث «آشنایی مقدماتی با فناوری نانو و کاربردهای آن»، «نقش فناوری نانو در دنیای آینده»، «چرا و چگونه در المپیاد نانو شرکت کنیم» و «آشنایی با جشنواره‌ها و مسابقات جذاب نانو» است. دانش‌آموزان پایه هفتم و بالاتر می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.»

ذوقی افزود: «به دلیل درخواست‌های مکرر پژوهشسراها و نهادهای ترویج ستاد نانو، مهلت ثبت نام تا ٣٠ اردیبهشت تمدید خواهد شد که این موضوع رسما از طریق وبسایت ستاد نانو اعلام می‌شود.»

گفتنی است است، المپیاد دانش‌آموزی نانو یکی از رقابت‌های دانش‌آموزی کشور است که به تایید بنیاد ملی نخبگان نیز رسیده است و مدال آوران از جوایز و امتیازات بنیاد بهره‌مند خواهند شد.

متقاضیان ثبت نام در دوازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، می‌توانند از اول اسفند سال جاری تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir نسبت به ثبت‌نام گروهی (توسط نهادهای ترویجی مورد تایید ستاد نانو) و یا انفرادی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار