از نوآوری در حوزه آموزش تا ساخت 300 مدرسه و کتابخانه

تهران (پانا) - کاظم قلم چی از خیرین فعال در حوزه مدرسه سازی است. این خیر مدرسه ساز در عین حال عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز هست و نقش موثری در رشد و شکوفایی فعالیت خیرین در عرصه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
از نوآوری در حوزه آموزش تا ساخت 300 مدرسه و کتابخانه

به گزارش جامعه خیرین مدرسه ساز، کاظم قلم چی عضو هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران از خیرین فعال در حوزه مدرسه سازی است. این خیر مدرسه ساز در عین حال عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز هست و نقش موثری در رشد و شکوفایی فعالیت خیرین در عرصه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی دارد. در این نوشتار با چکیده ای از پیشینه این خیر مدرسه ساز آشنا می شویم:

زندگینامه

سال 1352 است و بچه ها یکی یکی برای ورود به جلسه آزمون صف می کشند و خود را برای بزرگترین امتحان زندگیشان آماده می کنند. در همان زمان پسر بچه ای که پشت نیمکت های کنکور نشسته بود می دانست که باید برای بزرگترین تصمیم خود آماده شود. قبولی در رشته مهندسی معدن برای او بسیار پر اهمیت بود چون تصمیم های بزرگی در سر داشت و حالا بعد از آن می توانست آن ها را عملی کند. تلاش و حرکت در جهت هدف، رمز موفقیت پسر بچه ای است که خود در شرایط سخت زندگی توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و در اعتلای نظام آموزشی کشور تاثیرگذار باشد."کاظم قلم چی" بنیانگذار موسسه کانون فرهنگی آموزش، در سال ۱۳۳۴ در یکی از محلات جنوب تهران متولد شد. کودکی خود را در سختی و مشقت گذراند و مجبور بود حتی تا دیر هنگام و در تابستان نیز کار کند تا بتواند خرج زندگی خود را تأمین کند. پشتکار و جدیت را از مادرش آموخته بود، زیرا مادرش با شغل معلمی توانسته بود، تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تحصیل کند و او نیز باید با جدیت درسش را به اتمام می رساند.کاظم قلم چی در سال ۱۳۷۰ کانون فرهنگی آموزش را تاسیس کرد. در سال های پس از جنگ و در سال ۷۲ اتفاق مهمی در تاریخ کنکور ایران رقم می‌خورد؛اولین آزمون به شیوه قلم‌چی در زیرزمین دبستان آزادگان در منطقه پاسداران تهران برگزار شد و نزدیک به ۶۰ نفر دانش آموز داوطلبانه در آن شرکت کردند. این اتفاق از دیدگاه کاظم قلم چی بسیار اتفاق نادری بود زیرا بچه هایی که از امتحان فراری بودند، آمدند و در این جلسه حضور پیدا کردند. در آن زمان، بیشتر بچه ها خودشان درس می خواندند و توانایی شرکت در کلاس ها را نداشتند به همین دلیل، احساس کرد بهترین حالت ممکن طراحی برنامه‏ منظمی است که کمکشان کند تا به صورت خودآموز پیش بروند و در نوع خواندنشان نظم ایجاد کنند. از آن زمان تا به حال نزدیک به سه دهه می گذرد و همه بچه کنکوری ها نام قلم چی و کانون فرهنگی آموزش از زبانشان نمی افتد ، اما مهم ترین خصوصیتی که کاظم قلم چی را از فعالیت های دیگرش جدا می کند، ساخت 233 مدرسه و 72 کتابخانه است که او را در زمره بزرگترین خیرین مدرسه ساز کشور قرار داده است.

بنیاد علمی آموزشی قلم چی

کانون فرهنگی آموزش یا بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی بزرگترین مؤسسه آموزشی غیردولتی در ایران است که بنیان‌گذار آن کاظم قلم چی است و در زمینه آموزش و نشر کتاب کمک درسی و برگزاری آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ریزی تحصیلی فعالیت می‌کند. کانون فرهنگی آموزش یکی از فعال‌ترین ناشران کتاب کمک آموزشی در ایران است.

کانون قلم چی، وقف عام

پانزدهم شهریور سال ۱۳۸۴ بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی بر گسترش دانش و آموزش وقف عام شد و از آن سال تاکنون اقداماتی در سراسر کشور در کارنامه خود به ثبت رسانده است. ساخت بیش از 300 مدرسه و کتابخانه تنها بخشی از اقدامات ارزشمند کانون فرهنگی اموزش و شخص کاظم قلم چی است.

بنیاد علمی آموزشی قلم چی تا به حال در استان های آذربایجان شرقی 11 مدرسه و 4 کتابخانه، آذربایجان غربی: 7 مدرسه و یک کتابخانه، اردبیل: 11 کتابخانه، اصفهان یک مدرسه، البرز دو مدرسه و 5 کتابخانه، ایلام 2 مدرسه و یک کتابخانه، بوشهر 5 مدرسه و یک کتابخانه، تهران 7 مدرسه و 9 کتابخانه، چهار محال و بختیاری 2 مدرسه، خراسان شمالی 1 مدرسه، خراسان رضوی 2 مدرسه ، خراسان جنوبی، 6 مدرسه، خوزستان 30 مدرسه و 6 کتابخانه، زنجان یک کتابخانه، سیستان و بلوچستان 42 مدرسه، فارس یک مدرسه و 2 کتابخانه، قزوین 2 مدرسه، کردستان 13 مدرسه، کرمان یک مدرسه، کرمانشاه 11 مدرسه، کهگیلویه و بویر احمد: 54 مدرسه، گلستان 17 مدرسه و یک کتابخانه، گیلان یک مدرسه و 4 کتابخانه، لرستان 5 مدرسه و 2 کتابخانه، مازندران 4 مدرسه و 10 کتابخانه ، مرکزی یک مدرسه و 4 کتابخانه و هرمزگان 3 مدرسه احداث کرده است.

همچنین بنیاد علمی آموزشی قلم چی با توجه به نیازهای کشور در حوزه هوشمند سازی، 1323 مدرسه ( شامل 928 مدرسه شهری و 395 مدرسه روستایی با 1807 کلاس درس) را در کشور هوشمند کرده است.

همچنین این بنیاد ساخت 107 مدرسه در دست اجرا در کل کشور را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار