فرماندار انزلی خواستار تداوم همراهی مردم تا فروکش کردن موج کرونا شد

رشت ( پانا) - فرماندار انزلی از همراهی مردم و صنوف در رعایت دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا قدردانی کرد و خواستار تداوم جدی تر تا فروکش کردن موج چهارم بیماری شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار انزلی خواستار تداوم همراهی مردم تا فروکش کردن موج کرونا شد

به گزارش ایرنا، اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد کرونا گفت: کادر درمان به خوبی توانسته بیماری کووید 19 را در شهرستان مدیریت کند و زحمات خالصانه و صادقانه آنها شایسته قدردانی است.

وی به مشکلات بازار در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: بازاریان با وجود مشکلات از مصوبات ستاد کرونا تمکین کرده و همراهی لازم را در این زمینه داشتند اما همچنان نیازمند نظارت و همراهی بیشتر آنها هستیم.

وی خواستار تهیه برچسب هایی برای اخطار به کسبه خاطی شد و تاکید کرد: به این ترتیب کسبه متمرد و قانون مدار از هم شناسایی می شوند در عین آنکه باید علائم هشدار دهنده در مراکز عمومی و پارکها نصب شود و ورود خودرو به ساحل متوقف باشد.

میر غضنفری خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از باشگاه ها به طور پنهانی باز هستند و ضرورت دارد تیم بازرسی بیش از پیش فعال شود.

امام جمعه انزلی نیز با قدردانی از همراهی کسبه و اقشار مختلف مردم در مقابله با ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه در این ایام تصمیمات مناسبی با در نظر گرفتن منفعت مردم اتخاذ شد اما متاسفانه بانکها همراهی لازم را نداشتند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در این جلسه با اشاره به مهلک بودن این بیماری تصریح کرد: هم اکنون بیماری بسیار خطرناک تر شده درحالیکه حساسیت دستگاه ها و مردم در اقدامات پیشگیرانه کاهش پیدا کرده است مانند اینکه مغازه ها تعطیل و پارک ها فعال است، بنابراین می طلبد در بخش های مختلف جامعه حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع ایجاد شود.

وی افزود: عدم رعایت پروتکل ها از عوامل گسترش این ویروس است و تنها با رعایت کردن ها می توان این بیماری را کنترل کرد. ماه مبارک رمضان که فضائل و برکات زیادی دارد فرصت مغتنمی برای کنترل این بیماریست و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز با بیان اینکه شرایط شیوع این بیماری در انزلی هم اکنون به وضعیت پایدارتری رسیده است، گفت: از مردم شهرستان می خواهیم هرگونه علائم را جدی بگیرند و در صورت مشاهده علائمی از قبیل تب و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنند .

بابک صیاد تصریح کرد: برخی از فوتی ها در روزهای اخیر به دلیل مراجعه دیرهنگام به پزشک و درگیری ریه ها به جهت پیشرفت بیماری صورت گرفته است .

وی عادی انگاری در خصوص بیماری کووید 19 را در گسترش این ویروس بسیار تاثیرگذار دانست و از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

وی ادامه داد: حدود 85 درصد از سهمیه واکسن این شهرستان شامل کادر بهداشت و درمان، اورژانس، پاکبانان، بیماران خاص، آسایشگاه معلولین و سالمندان و جانبازان انجام شده است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار