آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۱

تهران (پانا) - نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بامداد دوشنبه به وقت تهران در یک جشن 170 نفری برگزار و به این ترتیب پرونده طولانی‌ترین فصل جوایز سینمایی تاریخ بسته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۱

به گزارش هنرآنلاین، در کرونازده‌ترین سال تاریخ که صنعت سینما را تقریبا به نقطه پایان و نابودی رساند، با برگزار شدن مراسم اهدای جوایز اسکار این فصل جوایز سینمایی حدود دو ماه دیرتر از هر سال و فصل دیگر به پایان می‌رسد؛ آن هم در شرایطی که نامزدهای رنگین‌پوست و زنان دست‌کم تا این لحظه رکورد شکسته‌اند و اگر جایزه‌ها را هم ببرند، می‌توان اسکار ۲۰۲۱ را سال شگفتی‌ها دانست.

روی کاغذ «سرزمین آواره‌ها» با نامزد شدن در چهار رشته اصلی از جمله بهترین فیلم و بهترین کارکردان و بهترین بازیگر زن پیشتاز است. پس از آن «بلک باتم ما رینی» ایستاده که در سه رشته نامزد است اما نکته مهم‌تر را شاید بتوان بی‌رقیب بودن نتفلیکس دانست که به احتمال زیاد در شش رشته برنده اسکار می‌شود و در چهار رشته دیگر هم بخت 50 درصدی دارد. اگر آمار جوایز اسکار این استودیو دورقمی شود، پس از مترو گلدوین مه‌یر در دهه‌های 1930 و 1940 حکمران مطلق سینمای آمریکا و هالیوود می‌شود.

آنچه پیش رو دارید، آخرین گمانه‌زنی درباره برندگان احتمالی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به روایت کارشناسان نشریه معتبر ورایتی در رشته‌های اصلی است.

اسکار بهترین فیلم - مهم‌ترین و پرامیدترین فیلم امسال همان است که همه جوایز اصلی فصل جوایز را برده است. «سرزمین آواره‌ها» بی‌رقیب‌ترین نامزد رشته بهترین فیلم اسکار دست‌کم در 20 سال اخیر است،

کدام فیلم برنده می‌شود: «سرزمین آواره‌ها»

کدام فیلم می‌تواند برنده شود: «دادگاه شیکاگو هفت»

اسکار بهترین کارگردان - کلویی ژائو امسال توقف‌ناپذیر نشان داده و حتی اگر در رشته بهترین فیلم هم ناکام بماند، کسی نتواند جلوی برنده شدن او را در بخش بهترین کارکردان اسکار ۲۰۲۱ بگیرد.

چه کسی برنده می‌شود: کلویی ژائو برای «سرزمین آواره‌ها»

چه کسی می‌تواند برنده شود: تامس وینتربرگ برای «یک دور دیگر»

اسکار بهترین بازیگر مرد - گرچه آنتونی هاپکینز جایزه بفتا را برد اما چدویک بوزمن در این بخش رقیب ندارد. او تابستان گذشته در 43 سالگی از دنیا رفت و اگر برنده شود، دومین بازیگر پس از پیتر فینچ برای «شبکه» لقب می‌گیرد که بعد از مرگ اسکار برده است.

چه کسی برنده می‌شود: چدویک بوزمن برای «بلک باتم ما رینی»

چه کسی می‌تواند برنده شود: آنتونی هاپکینز برای «پدر»

اسکار بهترین بازیگر زن - رقابتی‌ترین بخش اسکار امسال و رشته‌ای که هر کدام از نامزدهای آن یکی از جایزه‌های معتبر فصل جوایز را برده‌اند. با این حال، در آخرین نظرسنجی‌ها فرانسیس مکدورمند پیشتاز است و اگر ببرد، با سه اسکار پشت سر کاترین هپبرن با چهار اسکار بهترین بازیگر زن می‌ایستد.

چه کسی برنده می‌شود: فرانسیس مکدورمند برای «سرزمین آواره‌ها»

چه کسی می‌تواند برنده شود: وایولا دیویس برای «بلک باتم ما رینی»

اسکار بهترین فیلمنامه - آرون سورکین با وجود بردن گلدن گلوب، در دیگر جوایز ناکام ماند و امرالد فنل با سه جایزه مهم از جمله بفتا، بختی بیش از او برای درخشیدن در اسکار دارد. پیش‌تر فقط یک زن دیگر جایزه بهترین فیلمنامه را برده است؛ دایابلو کدی برای «جونو» در 2007.

چه کسی برنده می‌شود: امرالد فنل برای «زن جوان آینده‌دار»

چه کسی می‌تواند برنده شود: آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو هفت»

اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی - خرد متعارف می‌گوید کلویی ژائو باید این جایزه را هم ببرد، بفتا نظری دیگر دارد. «پدر» شاید در دیگر رشته‌ها پیشتاز نباشد اما شاید بتواند جایزه فیلمنامه اقتباسی را برای دو نویسنده‌اش به ارمغان بیاورد.

چه کسی برنده می‌شود: کریستفر همپتن و فلوریان زلر برای «پدر»

چه کسی می‌تواند برنده شود: کلویی ژائو برای «سرزمین آواره‌ها»

اسکار بهترین فیلم انیمیشن - اپل تی‌وی پلاس و جی‌کیدز امیدوارند با «گرگ‌سواران» سد راه «روح» شوند اما پیکسار از بردن این جایزه اسکار اطمینان دارد.

کدام فیلم برنده می‌شود: روح

کدام فیلم می‌تواند برنده شود: گرگ‌سواران

اسکار بهترین فیلم بین‌المللی - با یک نامزدی در رشته بهترین کارکردان، تامس وینتربرگ در سراسر فصل جوایز سینمایی در این بخش پیشتاز بوده اما نمی‌توان نماینده بوسنی را هم نادیده گرفت.

کدام فیلم برنده می‌شود: «یک دور دیگر» تامس وینتربرگ، دانمارک

کدام فیلم می‌تواند برنده شود: «کجا می‌روی آیدا؟» یاسمیلا ژبانیچ، بوسنی و هرزه‌گووین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار