درس خواندن و روزه ‌داری

جوادآباد(پانا)- عوامل مختلفی می‌توانند بر سلامت روان افراد تأثیر بگذارند، تاثیر روزه‌داری بر سلامت روان دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل و امتحانات بسیار مهم است.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
درس خواندن و روزه ‌داری

روزه‌داری یکی از عباداتی است که در بین مردم و ملت‌های مسلمان جهان معمول بوده است، یکی از مهمترین علل تاثیرگذار بر روان افراد که در ردیف اعتقادات معنوی و مذهبی قرار می گیرد، روزه است.

توصیه‌های کلی و راهکارهای عملی برای این منظور وجود دارد که مطالعه در زمان طلایی یادگیری یعنی بین چهار تا شش ساعت اول بعد از سحری، شش تا هفت ساعت خواب برای تثبیت حافظه، حدود پانزده دقیقه انجام نرمش‌های کششی برای افزایش کارایی مغز و دوش پنج دقیقه‌ای با آب تقریبا خنک در سحر، برای احیای مغز چندین موارد بسیار کارآمد از آنها است.

توصیه‌های غذایی زیادی در این‌باره وجود دارد که می توان از مهمترین آنها به خوردن غذای سبک در افطار مانند شیر برنج و سوپ حاوی جوانه، پرهیز از غذاهای چرب و سنگین برای مقابله با کاهش خون‌رسانی به مغز، انواع مغزها مانند گردو، بادام، پسته و فندق برای تقویت حافظه، افزایش مصرف مایعات مخصوصاً شیر با موز، هویج، عسل یا خرما، میوه‌ها و سبزیجات آبدار برای بهبود عملکرد مغز اشاره کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهراشرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار