سخنگوی صنعت برق:

مشترکان خوش مصرف برق کاهش صورت حساب خواهند داشت

تهران (پانا) - به گفته سخنگوی صنعت برق مشترکان خوش مصرف برق به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف ۲۰ درصد کاهش صورت حساب خواهند داشت و اگر نسبت به سال گذشته نیز مصرف خود را کاهش دهند پاداش مدیریت مصرف دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مشترکان خوش مصرف برق کاهش صورت حساب خواهند داشت

مصطفی رجبی مشهدی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین اقدام فراگیر صنعت برق با محوریت عبور از پیک بار تابستان افزود: تعرفه برای مشترکان خوش مصرف نسبت به سال قبل افزایش هفت درصدی دارد و این مشترکان با اقدامات ساده می‌توانند به صف مشترکان کم مصرف بپیوندند.

وی ادامه داد: پارسال طرح برق امید در کشور اجرایی شد و براساس آن مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شدند وطبق برآوردی که انجام شد تاکنون و از زمان اجرای طرح حدود هفت میلیون مشترک خانگی جزو گروه کم مصرف قرارگرفته اند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان ساخت: حدود ۶ درصد کاهش تعداد مشترکان پرمصرف محقق شد و حدود چهار درصد به جمع مشترکان کم مصرف اضافه شده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: مشترکان کم مصرف از تخفیف صددرصدی برخودار شدند و برای مشترکان پرمصرف نیز راهکارهایی اندیشیده شده تا نسبت به مدیریت مصارف خود اقدام کنند.

وی افزود: توصیه ما به مشترکانی که خیلی پر مصرف هستند این است که از اکنون برای کاهش مصرف اقدام کنند و حداقل از نیروگاه پشت بامی کوچک استفاده کنند و یا اینکه از وسایل برقی استفاده صحیح داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: مشترکان پر مصرف در صورت بی توجهی به رعایت الگوی مصرف از ابتدای خرداد ماه مشمول ۱۶ درصد افزایش تعرفه برق خواهند شد و این رقم علاوه بر هفت درصدی است که برای سایر مشترکان در نظر گرفته شده است.

به گفته رجبی مشهدی از ابتدای خرداد ماه الگو کم مصرفی از ۸۰ کیلووات ساعتی که برای این روزها در نظر گرفته شده در مناطق عادی به ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد رسید.

وی ادامه داد: براین اساس مشترکان خوش مصرف و پر مصرف می توانند با انجام اقدامات ساده جز مشترکان کم مصرف شده و به این ترتیب صورتحساب صفر برای آن ها صادر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی برای همه ایام سال امری مفید است اما برای امسال هر اقدام کاهش و یا اصلاح مصرف را اگر مشترکان در هر یک از بخش های کشاورزی، صنعت، تجاری و خانگی داشته باشند می‌توانند به ماندگاری ذخایر منابع آبی و استفاده از این ذخایر در تابستان به ما کمک کند بنابراین توصیه ما این است که از هم اکنون مشترکان به مساله مدیریت مصرف توجه داشته باشند.

کاهش سه هزار مگاواتی تولید برق

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: امسال به لحاظ بارندگی ها سال کم بارشی داریم و وضعیت ذخایر برق آبی‌ها مناسب نیست و تا حدود ۳۴ درصد میزان مخازن برق آبی‌ها نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی با بیان اینکه این مساله منجر به این خواهد شد که حدود ۳ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته کمبود برق ایجاد شود، گفت: برنامه های مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است و از این طریق سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات مدیریت مصرف ممکن شد و امسال نیز با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی می بایست این امر پیگیری شود.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای گذر از این شرایط، ادامه داد: روز گذشته مصوبه ای به همه شرکت های آب و برق ابلاغ شد که بر اساس آن برای تابستان امسال می بایست مصرف خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند و برای اینکه این امر محقق شود قطعا مقررات سخت گیرانه تری در این ادارات نسبت به سایر ادارات اعمال خواهد شد.

دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم‌مصرف را تصویب کرد، بر اساس این مصوبه مقرر است طرح برق امید اجرایی شود.

این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است. به‌طور متوسط در کل کشور نزدیک به ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم‌مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش‌مصرف هستند. این تقسیم‌بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح برق امید برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.

در طرح برق امید، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار