سند تحول بنیادین، بیانگر فلسفه تربیتی جامعه است

 تهران(پانا)- اولین جلسه گفتمان تخصصی سند تحول بنیادین با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین در بستر اسکای روم به صورت بر خط برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین، بیانگر فلسفه تربیتی جامعه است

اولین جلسه گفتمان تخصصی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چگونگی اجرای آن توسط دانش آموزان سراسر کشور با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین در بستر اسکای روم به صورت بر خط برگزار شد.

رضا مددی؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با اشاره به حقوق دانش آموزان و سند تحول بنیادین گفت: هر نظام حکومتی و هر سیاستی در قبال شهروندانش وظایفی دارد، یکی از وظایف حکومت ها در قبال شهروندان خدمات تربیتی است و اصل سوم، پنجم، پانزدهم و سی قانون اساسی ناظر بر امر تربیت جامعه است.

وی افزود: تربیت جزء حقوق شهروندان و دانش آموزان است. باز کردن مدارس و ارائه خدمات از سوی آنها طی ۱۲ سال برای دانش‌آموزان رایگان است و این حق آنهاست، مجلس دانش آموزی باید تلاش کند حقوق تربیتی دانش آموزان را در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین رصد کند و برای تحقق این حقوق تلاش کند و پیشنهاد دهد زیرا نمایندگان مجلس دانش آموزی گوش شنوای دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش هستند.

مددی ادامه داد: در سند تحول بنیادین اطلاعات بسیار گسترده‌ای وجود دارد اصطلاحاً می‌گویند، این سند بیانگر فلسفه تربیتی جامعه است، در این سند چگونگی استقرار نظام تعلیم و تربیت بیان شده است و درباره تعلیم، تربیت توضیح جدیدی را ارائه داده و انواع تربیت را در مدارس مشخص کرده است، هم‌چنان مسیری را تعیین کرده تا آموزش و پرورش در آن اصول حرکت کند.

هر کشوری باید برای خود فلسفه تربیتی داشته باشد و یکی از چالش های بزرگ کشور ها این است که فلسفه تربیتی خود را از کشورهای دیگر قرض می گیرند اما ما در جمهوری اسلامی ایران فلسفه تربیتی بومی را داریم، در واقع تعلیم و تربیت با فرهنگ هر کشوری در ارتباط است و هر کشوری باید برای تعلیم و تربیت نسخه ای داشته باشد، که نسخه ما سند تحول بنیادین است.

وی گفت: ما باید در مدارس به مطالبه همه جنبه های تربیتی برسیم چون دانش آموزان نیاز به تمام این بعدها دارند در بعضی از بخش‌های کشور ما فقط بعضی از بخش‌های تربیت توجه می‌شود، این در صورتی است که دانش آموزان باید در مدارس خدمات تربیتی متنوعی را دریافت کنند و ما به همراه مجلس دانش آموزی این مطالبات را پیگیری می کنیم.

ما برای تحول آموزش و پرورش در شش حوزه باید کار کنیم که شامل برنامه درسی، تامین فضا و تجهیزات فناوری، پژوهش و ارزشیابی، تامین و تخصیص منابع مالی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، راهبری و مدیریت تربیتی است.

*خبرنگار دانش آموز پانا، مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار