اولویت اصلی آموزش و پرورش، در این شرایط سلامت دانش آموزان است

تهران(پانا)- کارشناسان حوزه سلامت و پیشگیری، مراقبین و رابطین سلامت مدارس دوشادوش کادر درمان و به عنوان مدافعین سلامت به بهترین شکل در حال ارائه خدمات هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اصلی آموزش و پرورش، در این شرایط سلامت دانش آموزان است

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۵، جلسه مجازی مدیران، مراقبین و رابطین سلامت مدارس به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با موضوع شعار جهانی بهداشت «ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر» با حضور سیف، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهرتهران، سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه، عباسی، معاون مرکز بهداشت شرق تهران و رادمنش مسئول اورژانس مرکز بهداشت، در شبکه آموزشی شاد به صورت آنلاین و پخش زنده برگزار شد.
سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران، ضمن تبریک هفته سلامت و تشکر از مدیر منطقه و کارکنان حوزه سلامت و پیشگیری و خیرمقدم به مدیران، مراقبین و رابطین سلامت مدارس، اظهار کرد: در این هفته لازم است در کلیه مناطق با ارائه برنامه های متنوع یادآور زحمات مراقبین و رابطین سلامت و دانش آموزان سفیر سلامت بود و از آنها تقدیر به عمل آورد.
وی ادامه داد: اگر چه بیماری منحوس کرونا گرفتاری هایی در سطح جهان ایجاد کرد، اما نکات مثبتی را هم به دنبال داشت. به عنوان مثال، امروزه اولویت اصلی آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است در هر جلسه ای تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان می شود.
سیف خاطر نشان کرد: فرایند یادگیری زمانی به خوبی پیش می رود که حال خوب، یعنی سلامت جسمی و روحی وجود داشته باشد.

وی افزود: کرونا به ما یاد داد تنها یک دستگاه متولی سلامت جامعه نیست، بلکه همه اقشار، سازمان ها و نهادها باید مشارکت داشته و در کنار هم، سلامت یک جامعه را ارتقا بخشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران افزود: بنیان و اساس هر جامعه سلامت جامعه است، اگر افراد سالم باشند، قطعا جامعه مسیر توسعه را سریعتر طی خواهد کرد.

وی اذعان کرد: همه موظف و مسئول هستیم در بحث تامین سلامت جامعه به خصوص دانش آموزان قدم برداریم که زودتر این بیماری منحوس رخت بر بندد و سلامت به جامعه برگردد.

سیف در ادامه گفت: در بحث سفیران سلامت، براساس برش منطقه ای 16 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و 10 درصددانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم عضو سفیران سلامت هستند که براساس این آمار 176 دانش آموز به عنوان سفیران سلامت منطقه 15، در راستای ارتقاء سلامت جامعه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: به موزات همین فعالیت ها، جشنواره سفیران سلامت برگزار شد و دانش آموزان آثار خود را در قالب نقاشی و.... از هر منطقه 20 اثر داوری و به استان ارسال شد که از بین آنها 10 آثار استانی معرفی شد که اسامی آنها به زودی به مناطق ارسال خواهد شد و 10 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در وقت مناسب از آنها تقدیر می شود.

او در پایان از تمامی کسانی که در عرصه سلامت با ایثار و ازخودگذشتگی آرامش را در همه جوامع و کشورها ایجاد می کنند خصوصا از مدیران مدارس و مراقبین و رابطین سلامت تشکر می کنم.
در این جلسه شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه، ضمن تبریک هفته سلامت و خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: ارتقاء سلامت یک مقوله بسیار مهم و دغدغه تمام کشورها است، زیرا سلامت عامل مهم در توسعه فردی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد می شود.

او افزود: لازم است ما هم در راستای شعار هفته سلامت، گفتمان، خرد جمعی و کمپین داشته باشیم و برای داشتن یک جامعه سالم تلاش کنیم.
در ادامه، عباسی معاون مرکز بهداشت شرق تهران ضمن تبریک هفته سلامت و یاد وخاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: الان شرایط جامعه بسیار بحرانی است و رعایت قانون شفا(ماسک زدن، شستن دست ها ، فاصله گذاری اجتماعی)بهترین واکسن است و تا 70 درصد درپیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا موثر است.
شایان ذکر است در پایان جلسه از مدیران، مراقبین و رابطین سلامت و دانش آموزان فعال در حوزه سلامت و پیشگیری تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار