معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه ۱ در جلسه تقدیربرگزیدگان حوزه سلامت

سلامتی و مراقبت از خود در برابر خطرات و بیماریها یکی از آموزه های دینی ماست

تهران(پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 1 در جلسه تقدیر از برگزیدگان حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در رابطه با سلامت جسم و روح از دیدگاه قرآن و نقش برجسته حامیان سلامت در مدارس در شرایط کنونی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامتی و مراقبت از خود در برابر خطرات و بیماریها یکی از آموزه های دینی ماست
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه 1 ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت ( اول تا هفتم اردیبهشت ماه) اظهار کرد: شعار امسال با عنوان « ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر » که به درستی هدف بسیار مهم با مسیر پر فراز و نشیب را روبروی ما انسان‌ها نشان می دهد.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادگار گرانقدر امام راحل و شهدای گرانقدری است که در مسیر اعتلاء آرمان های مقدس آن از نثار جان خویش کوتاهی نکرده اند و اینک همه ما موظفیم تا در ادامه آن مسیر روشن و در پناه رهنمودها و وجود مبارک مقام معظم رهبری از تمام توان و ظرفیت خود برای ادامه حرکت در مسیر توسعه و تعالی، در همه ابعاد سیاسی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی استفاده کنیم.
سید مومن در ادامه تصریح کرد: در شرایط رویارویی با بیماری کرونا برای تمام دنیا مشخص شده و ما هم می دانیم سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است و بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.
وی افزود: انسان موجودی پیچیده است وعوامل زیادی بر روح وجسم او تأثیر می گذارددر حقیقت سلامت روح است که ماموریت بدن را به مقصد خود هدایت و حمایت می‌کند؛ سلامتی و مراقبت از خود در برابر خطرات و بیماریها یکی از آموزه های دینی ماست که از آن به پیشگیری قبل از درمان یاد می کنیم.
سید مومن در ادامه اضافه کرد: قرآن، سلامت روح را با هم نشینی ملائکه الله معرفی می کند و بهداشت روح را بر بهداشت بدن مقدم می داند چراکه بدن برای روح خلق گردیده است و روح هم وسعتی دارد که خداوند بی نهایت را می تواند بر قلب و روح خودش میهمان کند، مانند مهمانی ماه مبارک رمضان.
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه 1 با اشاره به سند تحول اظهار کرد: راهکار۲-۱۶ سند تحول رعایت اقتضائات هویت جنسی (پسران و دختران) و ویژگی های دوران بلوغ دانش آموزان، یعنی بهداشت دوران بلوغ سطح خرد ورزی دانش آموزان را معین و مشخص می کند.
وی افزود: در راستای اهداف سند تحول سرمایه گذاری در امور بهداشتی و تلاش در جهت ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی، ضرورتی است برای رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط که به دست توانای مربیان بهداشت محقق می گردد وشکوفایی و بالندگی فردای ایران اسلامی مرهون سعی و تلاش همه فرهیختگان این مرز و بوم است.
سید مومن در پایان با تقدیر از زحمات مدافعان و حامیان سلامت خاطر نشان کرد: بر اساس اعتقادات دینی خود معتقدیم که پاداش و شأن همه کسانی که برای سلامت انسان ها فعالیت و خدمت می کنند در پیشگاه خداوند قادر متعال محفوظ است ودر همین راستادر نخستین روزهفته سلامت فرصت را مغتنم شمردیم تا از همراهی و همدلی عزیزانی که از ابتدای سال با وجود بحران کرونا تاکنون صادقانه همراه کارشناسان سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بودید قدردانی و تشکر کنیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 1 از رتبه های برتر در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به نمایندگی از تمام کادر حوزه سلامت با اهدای لوح و جوایز تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار