زالی اعلام کرد؛

سیر صعودی میزان بستری و فوتی در بخش‌های ویژه

تهران (پانا) - فرمانده ستاد کرونای کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، گفت در تهران میزان بستری و میزان فوتی‌ها در بخش‌های ویژه سیر صعودی دارد و به نظر می‌رسد، رسیدن به سیر کاهشی به سادگی اتفاق نیفتد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سیر صعودی میزان بستری و فوتی در بخش‌های ویژه

علیرضا زالی در جلسه‌ ستاد کرونای استان تهران با اشاره به افزایش میزان تست‌های تشخیصی در تهران اظهار کرد: در تهران میزان بستری و میزان فوتی‌ها در بخش‌های ویژه سیر صعودی دارد و به نظر می‌رسد، رسیدن به سیر کاهشی به سادگی اتفاق نیفتد.

فرمانده عملیات ستاد کرونای استان تهران افزود: اولین شاخص که به ما از کاهش‌ها اطلاع می‌دهد، کاهش در مراجعان سرپایی است و معمولا افراد در مراجعه سرپایی از از شدت کم‌تر بیماری برخوردار هستند. در بخش بهداشت واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است، چون در نظر بگیرید اگر برای افراد در بخش بهداشتی اختلالی ایجاد شود ما دچار مشکل جدی خواهیم شد و برای همین حفظ نیروهای درمانی و بهداشتی برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با فرایند واکسیناسیون اعتماد به نفس نیروها افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند بر افزایش خدمت‌رسانی آن‌ها به دلیل کم شدن خطر ریسک اثر داشته باشد. یکی از دغدغه‌های مهم این است که ۷۰ الی ۸۰ درصد مراجعه‌های سرپایی را پزشکان بخش خصوصی پوشش می‌دهند و حتما باید واکسیناسیون‌ها جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: از اواسط سه‌شنبه با دستوری که ابلاغ شد و کارهای خوبی که انجام شد، با مسوولیت‌پذیری مسوولین تعداد ترخیصی‌ها از عدد ۱۰۰۰ نفر عبور کرد که بنظر موفقیت چشم گیری است.

زالی با اشاره به مشکلات اقتصادی بیمارستان‌ها بیان کرد: ظرفیت جدیدی برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم که این موضوع درآمد اقتصادی بیمارستان‌ها را دچار چالش کرده است و دولت باید این بیمارستان‌ها، مخصوصا بیمارستان‌های خصوصی را مورد حمایت قرار دهد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی کمبود جدی نیروی انسانی است، جذب نیرو هم به کندی انجام می‌شود، ما با یک تاخیر زمانی روبه رو هستیم، شاید فرصت خوبی باشد تا از دانشگاه نیروهای موقت جذب کنیم و از آنها استفاده کنیم.

فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران گفت: موضوع بعدی ظرفیت اکسیژن سازهای ما است، که احتمال کمبود آن وجود دارد و برای بیمارانی که در خانه این از اکسیژن ساز استفاده می‌کنند باید بیمه حمایتی در نظر گرفته شود، چون قیمت بالایی دارد و در این شرایط افراد فقیر امکان استفاده نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای بیمار در بیمارستان، باید مکانیسم برق بیمارستان‌ها مورد توجه قرار بگیرد چون امکان دارد بیمارستان دچار مشکل شود و حتما باید برای این موضوع فکری شود. واقعیت این است که همه در سطح شهر در حال تردد هستیم و فقدان یک نظام حمایتی به شدت احساس می‌شود، باید در نظر بگیریم که کسبه هم باید اجاره پرداخت کنند و چند روز دیگر باید برای مالیات خود اظهاری انجام دهند، اگر به مشاغل فشار می‌آوریم دولت حداقل برای آن دو هفته بسته حمایتی در نظر بگیرد.

زالی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی باید تعطیلی کامل انجام شود اما شهر خیلی خلوت نشده است و باید حتما ساز و کاری در نظر گرفته شود تا ریتم شهر موقت تغییر کند و امید است با تدابیر انجام شده آمار فوتی‌ها و بستری‌ها کاهش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار