بهره مندی 21523 نفر از آموزش های هلال احمر استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد سال گذشته 21 هزار و 523 نفر از زنجانی ها از یک‌هزار و 27 دوره آموزش های همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک های اولیه، پایه داوطلبی و تخصصی بهره مند شدند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 21523 نفر از آموزش های هلال احمر استان زنجان

به گزارش سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی اعلام کرد: ارائه آموزش همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش های مورد نیاز در خانه های هلال هستیم.
وی یادآوری کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه 297 دوره آموزش همگانی و کمک های اولیه به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سطح شهرها و روستاهای این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند است و در سال‌جاری نیز همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال استان اشاره کرد و گفت: سه هزار و 345 نفر از اعضای این خانه ها درگروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 282 دوره آموزشی شرکت کرده و از این آموزش ها بهره‌مند شده اند.
موسوی خاطرنشان کرد: 154 دوره آموزش با موضوع کووید 19 نیز برای 6 هزار و 280 نفر از شهروندان در سطح شهرها و روستاهای استان در خصوص مهار و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برگزار شده است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این آموزش های بیان شده در سال گذشته، 273 دوره تخصصی برای چهار هزار و 915 نفر برگزار شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از برگزاری 26 دوره آموزش پایه داوطلبی خبرداد و گفت: در این دوره ها نیز 373 نفر شرکت داشته و از این آموزش ها بهره مند شده اند.
موسوی ادامه داد: فراگیران آموزش در جمعیت هلال احمر پس از گذراندن دوره آموزش کمک های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته برای دوره پایه داوطلبی و سپس تخصصی هدایت می شوند تا از آموزش های تخصصی 80 ساعته پایه امداد و پایه نجات نیز بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: هدف از ارائه این آموزش ها ارتقای فرهنگ خود امدادی و ترویج فعالیت های آموزشی برای مخاطبان است.
موسوی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهینامه می شود، یادآوری کرد: این آموزش ها در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری نیز در سالجاری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار