با امضای تفاهم‌نامه ‌ای در گیلان مقرر شد

7 هزار وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تامین می‌شود

تهران (پانا) - در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان تفاهم‌نامه تأمین 7 هزار تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان گیلان به امضای حسینی جانشین وزیر در طرح هدایت و زارع استاندار گیلان رسید.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
7 هزار وسیله هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار تامین می‌شود

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان که با حضور اعضای این شورا و زارع استاندار گیلان در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است " لقدْ أرْسلْنا رسلنا بالْبیّنات وأنْزلْنا معهم الْکتاب والْمیزان لیقوم النّاس بالْقسْط " خداوند متعال در این آیه می فرماید" همانا ما پیامبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند".

وی افزود: بزرگترین رنج بشر نابرابری های اجتماعی و بی عدالتی است و جامعه ای که در آن عدالت برقرار شود به توسعه خواهد رسید و در این آیه استقرار عدالت یعنی حیات طیبه و جامعه توسعه یافته هدف رسالت پیامبران ذکر شده است.

وی گفت: بر اساس این آیه استقرارعدالت از طریق استدلال و دلیل روشن، کتاب که نشان شناخت و آگاهی و دانش افزایی است و میزان یا منطق میسر است. این مدل پیامبران برای پیاده سازی عدالت، مدلی آموزشی و پرورشی است و خاستگاه رسیدن به عدالت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه جوهره اصلی سند تحول بنیادین نیز ارتقای کیفیت و عدالت است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آخرین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش اطلسی از مسائل آموزش و پرورش را به صورت کارشناسانه بیان کردند و مهم‌ترین بحث معظم له عدالت آموزشی بود که شامل عدالت منطقه‌ای، عدالت مدرسه‌ای و عدالت دیجیتالی و مجازی است.

جانشین وزیر در طرح هدایت با اشاره به شیوع کرونا پیگیری فرایند آموزشی در شبکه‌های مجازی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پلتفرم شاد، شاهکار نظام آموزش و پرورش است که از هرگونه آسیب‌های اخلاقی مصون است.

حسینی با اذعان به عدم دسترسی 2 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز کشور به ابزارهای ارتباطی خاطرنشان کرد: با وجود تهیه اطلس وضعیت آموزشی دانش‌آموزان، ارائه درس‌نامه و استفاده از آموزش‌های تلویزیونی ولی بیشتر خدمات آموزشی از طریق شاد انجام می‌شود و طرح هدایت پاسخی به نیاز دانش‌آموزان فاقد ابزارهای ارتباطی است.

وی با بیان ظرفیت‌های عظیم شوراهای آموزش و پرورش در کمک به طرح هدایت اظهار کرد: تاکنون ۲۶۱ هزار وسیله ارتباطی هوشمند در قالب طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه های اجرایی به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است که از 137 هزار تبلت با راهبری شوراهای آموزش و پرورش استان ها و از طریق مشارکت خیرین و دستگا ها تهیه شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان خاطرنشان کرد: کل اعتبارات آموزش‌وپرورش استثنایی استان گیلان در سال گذشته 3 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 به 6 میلیارد تومان می‌رسد. با تخصیص 600 میلیون تومان اعتبار جدید به آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان تمامی دانش‌آموزان استثنایی کم‌برخوردار این استان صاحب تبلت می‌شوند.

معاون وزیر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای استان گیلان در سال 1400 اظهار کرد: ساخت 5 سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه‌ای، راه‌اندازی پایگاه سنجش دائمی با اتاق آکوستیک، اختصاص یک میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی و ساخت 5 مدرسه در راستای طرح از خشت تا بهشت از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی برای استان گیلان است.

شایان ذکر است تاکنون در استان گیلان با مشارکت خیرین 4 هزار تبلت و وسیله هوشمند آموزشی تهیه و به دانش‌آموزان کم‌برخوردار اهدا شده است و 7 هزار دانش‌آموز این استان هنوز فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

همچنین در قالب تفاهم‌نامه امضا شده، اعتبار 50 درصد از 7 هزار تبلت موردنیاز دانش‌آموزان استان گیلان از طریق طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی تأمین خواهد شد و 5۰ درصد دیگر اعتبار موردنیاز از طریق استانداری و منابع داخل استانی تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار