رستم قاسمی: برنامه‌ای برای حضور در شهرداری ندارم

به نفع هیچکس کنار نخواهم کشید/انتخابات پیش‌بینی نشده‌ای در پیش داریم و آرایش سیاسی شکل نگرفته است

تهران (پانا) - نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تاکید کرد هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی‌روم.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رستم قاسمی: برنامه‌ای برای حضور در شهرداری ندارم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رستم قاسمی وزیر سابق نفت و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه ابتدا جز لیست اصولگرایان نبود اما سپس اضافه شد، اظهار کرد: در همان جلسه ای که متکی صحبت کرد، فراموش کرد اعلام کند و سپس تصحیح کرد و نام من از ابتدا در لیست بود.

اهم اظهارات رستم قاسمی به شرح زیر است:

*هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی‌روم.

*یک برنامه دارم که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر که شرایط سختی دارند از این شرایط عبور می‌کنند. برنامه اصلی من تغییر ریل‌گذاری کشور است. برخی از زمینه ها در کشور اصلا قابل اصلاح نیست. مثلا جمعیت بسیار زیاد بازنشسته با شرایط معیشتی بد داریم در حالی که دولت ۹۸ درصد حقوق افراد کشوری و لشکری را پرداخت می‌کند تا کی این کار امکان پذیر است؟ تا کی دولت می‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند؟ این در حالی است کا کارکنان دولت هر ماه بابت بازنشستگی از حقوقشان کم می‌شود و دولت از جیب خودش در نهایت حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کند. این میزان برداشت ۳۰ ساله از حقوق کارمندان معلوم نیست کجا رفته است. ادامه این کار دیگر امکان پذیر نیست و شرایط این تغییر رویه وجود دارد.

*وقتی کشور و حاکمیت پذیرفت که نرمش قهرمانانه داشته باشیم زمانی رخ داد که خیلی ها در کشور و خارج از کشور به دنبال مذاکره بودند و رهبری این نرمش را اعلام و کشور وارد مذاکره و کشور وارد برجام شد. اشکالاتی در برجام وجود دارد و بد امضا شده، الان زمان پرداختن به آن نیست اما برجام امضا شده را آمریکا قبول و تصویب کرد و بالاخره سازمان ملل تصویب کرد و ایران به همه تعهدات برجام خود عمل کرد و آمریکا بدون هیچ بهانه ای از برجام خارج شد. الان هم برداشتن تحریم ها اولویت اول و بی اثر کردن تحریم ها اولویت دوم ما است تا اقتصاد کشور مقتدر شود. من اقتدار اقتصاد کشور را احیا می کنم و معتقدم باید با اقتدار مذاکره کرد.

*همه شایسته هستند و بستگی دارد مردم چه کسی را انتخاب کنند.

*احمدی نژاد همیشه متحرک و فعال بوده است‌. برداشت خیلی ها این است که اقدامات اخیر ایشان برای حضور است ولی جون اخیرا تماسی نداشته‌ام نمی‌دانم برای انتخابات می‌آیند یا خیر.

*انتخابات پیش‌بینی نشده‌ای در پیش داریم و آرایش سیاسی شکل نگرفته است. در جبهه اصلاحات مشخص نیست و در اصول گرایان هم همینطور است. می‌توان این پیش بینی را برای پس از شورای نگهبان اعلام کرد.

*من نقشه دومی ندارم و در وزارت نفت هم با اصرار رفتم و امروز هم برنامه‌ای برای حضور در شهرداری ندارم. کسی می تواند رئیس جمهور شود که دیوار کشی را حذف کند و بهتر است مردم را تقسیم بندی نکنیم. من شاگرد سردار سلیمانی بودم و او خط قرمز داشت اما دیوار کشی نمی کرد.

*من غیر از تجربه در وزارت نفت، تجربیات دیگری هم داشتم. من پالایشگاه ساختم و سپس به وزارت نفت آمدم. میدان نفتی را در جنوب ایران بازسازی کردم و تجربه زیادی دارم.‌ من در حوزه معدن و صمت تجربه دارم و می توان رکود را به رونق تبدیل کرد.

*کشور درحال رکود است و این اتفاقات به خانواده ها هم ضرر می رساند. بازار ۸۰ میلیونی داریم که می‌تواند به اقتصاد کمک کند؛کشور را می توان فعال کرد البته هنوز به صورت خاص اعلام کاندیداتوری نمی کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار