مسئول سازمان دانش آموزی منطقه یک در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

توانمند سازی اعضای مجلس دانش آموزی، آماده سازی آنها برای حضور درعرصه های خطیر است

تهران(پانا)- مسئول سازمان دانش آموزی منطقه یک با توجه به نقش مهم شوراهای دانش آموزی در تربیت آینده سازان کشور، فعالیت شورای دانش آموزی را گام موثری در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری نسل جوان دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توانمند سازی اعضای مجلس دانش آموزی، آماده سازی آنها برای حضور درعرصه های خطیر است
زهرا سیف؛ مسئول سازمان دانش آموزی منطقه یک در گفت و گو با پانا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه بندگی وعشق به معبود اعلام کرد: در راستای تحقق اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی و توانمندسازی دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی با تصویب شورای سیاست گزاری سازمان دانش آموزی منطقه یک کارگاه های توانمند سازی با عناوین و محتوای کاربردی با حضور اساتید مجرب در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجه به شروع پیک چهارم بیماری کرونا و محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا، این کلاسها در فضای مجازی برگزار می شود.
سیف با اشاره به فلسفه، تشکیل مجلس و شوراهای دانش آموزی تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل شورا و مجلس دانش آموزی در نظام تعلیم و تربیت در واقع آشنا کردن دانش آموزان با تربیت اجتماعی و سیاسی از پشت میز کلاس های درس است.
وی در ادامه با توجه به ضرورت توانمندی اعضای مجلس دانش آموزی تاکید کرد: این شورا محلی برای انتقال تجارب و تمرینی برای مسوولیت پذیری است که در آگاهی بخشی، مهارت یابی و کاهش آسیب های اجتماعی جایگاه ویژه ای در دو کانون مهم مدرسه و خانواده دارد.
وی با بیان این نکته که دانش آموزان در این شوراها می توانند با برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی به رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی در مدارس بپردازند گفت: شورای دانش آموزی در مدرسه نشان از دانش آموز محوری، دانش باوری، دانش آموز یاری در نهاد مهم تعلیم و تربیت در کشور است و با حضور موثر و هدفمند آنها می توانیم به راهکار جمعی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس دست یابیم.
سیف اضافه کرد: سازمان دانش آموزی منطقه یک با بهره گیری از حضور استادان توانمند در زمینه های آشنایی با اهداف وظایف، قانون و مقررات مجلس دانش آموزی؛ اخلاق، آداب نمایندگی و کلاس های مهارتی اصول برنامه نویسی و مدیریت زمان، آشنایی با اسناد بالا دستی، موضوعات کمیسیونها و مهارتهای فردی از تاریخ 29 فروردین ماه لغایت 2 اردیبهشت برگزار می کند.
مسئول سازمان دانش آموزی منطقه یک در پایان با اشاره به اهمیت نقش شوراهای دانش آموزی گفت: شورای دانش آموزی به عنوان یک فرصت اجتماعی و تربیتی است و با سرمایه گزاری های مناسب می توانیم از ظرفیت های گسترده آن در راستای اهداف تربیتی و پرورشی بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار