افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا در شهرستان ابرکوه

یزد (پانا)-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه بیان کرد آمارمبتلایان به کرونا در شهرستان ابرکوه در نیمه دوم فروردین ماه نسبت به نیمه اول افزایش دو برابری داشته است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا در شهرستان ابرکوه

عبدالحسین اکرمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه گفت: در مجموع در نیمه اول فروردین از 912بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان نمونه گرفته شده است که این امار در نیمه دوم فروردین به هزار و 617 مورد افزایش یافته است.

اکرمی بیان کرد: در نیمه اول فروردین در این شهرستان 152 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که با افزایش دو برابری در نیمه دوم فروردین به 322 بیمار مبتلا رسید.

وی به افزایش 6 برابری موارد مثبت بستری اشاره کرد و افزود: در نیمه اول فروردین 9 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند اما در نیمه دوم این امار به 58 بیمار افزایش یافته است.

اکرمی ادامه داد: آمار بستری های مشکوک به کرونا نسبت به اسفندماه ده برابر و حتی بیشتر نیز شده است.

وی اظهار داشت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شرکت کردن در دورهمی ها و تجمعات و استفاده نکردن از ماسک از دلایل شیوع مجدد کرونا در این شهرستان است و متاسفانه درهمه گروه‌های سنی شاهد ابتلای بیماران به این بیماری هستیم.

اکرمی تصریح کرد: البته همکاران ما با انجام تست‌های سریع، بیمار یابی و قرنطینه بیماران با تست مثبت به دنبال قطع زنجیره کرونا و عبور از پیک چهارم هستند، که البته مردم نیز با استفاده از ماسک، خارج نشدن از منزل و در صورت کار واجب خروج از منزل رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند دراین مسیر یاریگر ما باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار