معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

توسعه عدالت آموزشی با حمایت از دانش‌آموزان در معرض افت تحصیلی محقق می‌شود

تهران (پانا)‌- معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های استان تهران گفت جهت تحقق عدالت آموزشی باید از افت تحصیلی دانش‌آموزان محروم در فرصت باقیمانده تا پایان اردیبهشت 1400 جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه عدالت آموزشی با حمایت از دانش‌آموزان در معرض افت تحصیلی محقق می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، غلامرضا بختیاری گفت: مهم‌ترین برنامه حال حاضر معاونت ابتدایی، توسعه عدالت آموزشی است و به همین دلیل برنامه‌هایی برای شناسایی مشکلات مناطق آسیب‌پذیر‌تر در حال انجام است .

او گفت: در حال حاضر به منظور پیشگیری از افت تحصیلی، باید دانش‌آموزان محروم شناسایی و برنامه‌های انگیزشی و پشتیبانی لازم در جهت کمک به دانش‌آموزان فوق صورت گیرد، براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز باید از خانوده و جامعه محلی در تدارک فرصت‌های تربیتی و بهره‌گیری از آن بهره برد و به همین جهت مدارس ملزم به استفاده از ظرفیت‌های فوق می باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر دو منطقه شهرستان‌های تهران در حال اجرای طرحی است که براساس هفت شاخص مهم در توسعه عدالت آموزشی یعنی پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، سهم دانش‌آموزان دختر، نسبت اتلاف، میانگین طول دوره تحصیلی، نرخ ماندگاری، نرخ گذار به متوسطه اول و نرخ امید به تحصیل در آن‌ها پایین بوده‌اند و برنامه عملی با در نظر گرفتن عواملی جامعه محلی، نقش دولت و فضا و امکانات برای رشد عدالت آموزش در مناطق فوق تهیه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌های پیش بینی شده مناطق برنامه‌ای مناسبی برای پیش‌گیری از افت تحصیلی به ویژه در مناطق محروم داشته باشند و نظارت‌های لازم دراین زمینه انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار