برپایی بیمارستان صحرایی 60 تختخوابی در اردبیل

اردبیل(پانا) - فرماندار اردبیل از راه اندازی بیمارستان صحرایی با توجه به افزایش آمار بیماران بستری ناشی از کرونا در اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی بیمارستان صحرایی 60 تختخوابی در اردبیل

به گزارش فرمانداری اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا و با در نظر گرفتن به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در حال تکمیل شدن است، بیمارستان صحرایی برای استفاده در مواقع اضطراری در محوطه دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت ۶۰ تخت راه اندازی شد.

او از همت و تلاش کادر درمان و پرستاران شهرستان اردبیل در طول شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و افزود: از جان گذشتگی و ایثار کادر درمانی و پرستاران در این شرایط ستودنی است.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: کادر درمان و پرستاران بدون هیچ ادعایی در خدمت بیماران کرونایی بوده و در این زمینه جان خود را به خطر انداخته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

امامی یگانه گفت: از مردم انتظار داریم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و زدن ماسک به پرستاران و کادر درمان کمک کنند چرا که کادر درمان و پرستاران شرایط سختی را سپری می‌کنند و کوتاهی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فشار مضاعفی به کادر درمان و پرستاران وارد می‌کند و نحوه خدمات رسانی را سخت می‌کند.

او افزود: کادر درمانی و پرستاران از وضعیت موجود کرونا در اردبیل خسته شده و عاجزانه از مردم تقاضا دارند در رعایت دستور العمل‌های بهداشتی کوتاهی نکنند چرا که فشار به کادر درمان دوچندان می‌شود.

فرماندار اردبیل بیان کرد: اجتناب از حضور در دورهمی ها، افطاری ها، مراسم ترحیم و نقاطی که با تراکم جمعیتی روبروست در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌ها شویم.

امامی یگانه با تاکید بر اینکه همه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در همه جا برای مردم و مسوولان ضروری است و آگاهی دهی به مردم نیز از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود.

او گفت باتوجه به شرایط سخت کرونا و اینکه ظرفیت بیمارستان های شهرستان اردبیل در حال تکمیل شدن است علاوه بر راه اندازی بیمارستان صحرایی یکی از مدارس اردبیل به تجهیزات و۱۵ تخت مجهز شد و درصورت نیاز به بیماران کرونایی خدمات ارائه خواهد کرد.

فرماندار اردبیل وضعیت کرونا را درشهرستان اردبیل نگران کننده عنوان کرد وگفت اگر مردم دستور العمل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وضعیت سخت تر خواهد شد.

شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان بحرانی است به طوری که در شبانه روز گذشته، ۹ نفر به علت ابتلا به کووید.۱۹ جان باختند و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۵۲۸ نفر رسید.
شهرام حبیب‌زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اعلام کرد: در شبانه روز گذشته با ترخیص ۹۵ نفر از مبتلایان بستری، مجموع افراد تحت درمان در مراکز درمانی استان با کاهش ۳۵ نفری نسبت به بالاترین آمار در سه روز پیش، به ۵۵۰ نفر رسید.
او با اشاره به بستری شدن ۹۰ فرد جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل افزود: این آمار نیز نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در استان در سه روز پیش ۳۰ نفر کاهش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزایش شمار مبتلایان کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۸۳ نفر را نگران کننده خواند و گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

حبیب‌زاده گفت: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به استان اردبیل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

مجید محمد غریبانی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هم اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و به لحاظ اشغال تخت های بیمارستانی و همچنین جهت آگاه سازی مردم از بحران بیمارستان صحرایی در شهرستان اردبیل راه اندازی کردیم.

او افزود: براساس مصوبه شورای تامین اردبیل بیمارستانی صحرایی با ظرفیت 60 تخت که قابل افزایش تا 90 تخت است آماده پذیرش بیماران کرونایی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:با توجه به محدودیت های اعلام شده با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان از پیک چهارم شیوع بیماری نیز عبور کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار