ویدئویی عاشقانه که ۱.۴ میلیون بازدید داشت

تهران (پانا) - اگر اصغر فرهادی در به تصویر کشیدن مفاهیم عمیق اخلاقی در سینما به درجه استادی رسیده، برخی فیلم‌های کوتاه ایرانی هم توانسته‌اند این ارزش‌ها را در دو سه دقیقه روایت کنند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ویدئویی عاشقانه که ۱.۴ میلیون بازدید داشت

به گزارش هنرآنلاین، یک نویسنده و روزنامه‌نگار استرالیایی به نام مایکل کوک در این باره چنین نوشته است: «جدایی نادر از سیمین» فرهادی که در ۲۰۱۲ برنده اسکار شد، فیلمی است با یک طراحی پیچیده درباره ارزش‌های اخلاقی و موفق شده این دو را در یک درام واقعگرا و دردناک انسان در هم بیامیزد اما اگر برای دیدن یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با زیرنویس وقت و حوصله کافی ندارید، می‌توانید سراغ فیلم‌های کوتاه از سینمای ایران بروید.

گرچه تمام دنیا قدرت، تجربه و سنت سینمای آمریکا را می‌ستایند اما شاید با دیدن یک فیلم دو دقیقه‌ای ایرانی درباره عشق و زندگی مشترک نظرشان عوض شود. «قرار پنجشنبه» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در کمتر از ۱۵۰ ثانیه موضوع‌هایی چون شعر، ترافیک، زندگی زناشویی، عشق، کودکان کار، ازدواج خوب و ازدواج بد، خرد بزرگ‌ترها، همدلی و مهربانی را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

«قرار پنجشنبه» نمونه یک فیلم کوتاه خوب است؛ یک هایکوی سینمایی که با بینش عمیق خود نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند. فقط دو دقیقه و ۲۵ ثانیه وقت بگذارید و «قرار پنجشنبه» را ببینید. این فیلم تحسین‌شده فقط در یوتیوب بیش از ۱.۴ میلیون بار دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار