بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا

قبول کنیم یا نکنیم باشگاه‌های فوتبال ما ورشکسته هستند

فوتبال به حال خودش باشد می‌تواند درآمدزایی کند/ دلیل بی‌کیفیت شدن لیگ برتر ایران فقط کرونا نیست / شانس سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر بیشتر از سایر تیم‌هاست

تهران (پانا) - مهاجم اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان اصفهان معتقد است متعهد نبودن مدیران باعث شده است تا باشگاه‌های ایران با حجم بدهی‌های ایجاد شده، باشگاه‌هایی ورشکسته باشند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
قبول کنیم یا نکنیم باشگاه‌های فوتبال ما ورشکسته هستند

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بدهی‌های فوتبال ایران، اظهار داشت: « بازیکن به باشگاه می‌آید، 5 بازی نکرده قهر می‌کند و تمام و کمال پولش را می‌گیرد. این ضعف مدیریت است که بلد نبوده قرارداد ببندد. آیا مدیری جرات این را دارد که به امضاء خودش پایبند باشد و مسئولیت قبول کند؟ چه قبول کنیم چه نکنیم ورزش ما به خصوص باشگاه‌های فوتبال ما ورشکسته هستند. اگر برای مدیران تعهد ایجاد کنند و بگویند باید جوابگوی قراردادها باشند، دیگر کسی الکی برگه‌ای را امضاء نمی‌کند. فقط افراد می‌آیند برای معروف شدن و بعد از چند ماه می‌روند و بدهی برای فدراسیون و باشگاه‌ها می‌ماند. »

وی ادامه داد: « فوتبال اگر خصوصی شود دیگر هر کسی نمی‌تواند مدیریت را قبول کند. ولی در فوتبال دولتی، بدهی مدیران قبلی به مدیران جدید منتقل می‌شود و دست به دست می‌چرخد. برای رهایی از این وضعیت باید راهکار مناسب در نظر بگیرند. اصلا اشکالی هم ندارد که مدیران دنبال گرفتن ستاره بروند اما درآمدزایی کنند و از این طریق پول قرارداد را بپردازند. مطمئن باشید اگر فوتبال به حال خودش باشد می‌تواند درآمدزایی هم داشته باشد و هیچ وقت بدهکار نخواهد شد. از حق پخش تلویزیونی گرفته تا حق کپی‌رایت و تبلیغات دور زمین و اسپانسر و بقیه باید در اختیار باشگا‌ه‌ها باشد. »

مهاجم سابق استقلال تهران با اشاره به لیگ برتر بیستم خاطرنشان کرد: « کیفیت خوبی را در این لیگ شاهد نبودیم. همه تیم‌ها ومربیان بخاطر اینکه بمانند، نتیجه‌گرا شده‌اند. نتیجه‌گرایی متاسفانه باعث از دست رفتن کیفیت می‌شود. در چنین لیگی هیچ پدیده‌ای و هیچ تاکتیکی نخواهید دید. همه عقب می‌نشینند و دنبال تک موقعیت‌ها در ضد حمله هستند. اکثر بازی‌های ما واقعا ارزش دیدن ندارد. حتی در طول هفته 3 بازی درست که بشود یک ساعت با آن سرگرم شد و چیزی یاد گرفت، نمی‌بینیم. قطعا دلیل این بی‌کیفیتی فقط کرونا نیست و تفکر مربیان هم در آن نقش زیادی دارد. »

طهماسبی افزود: « البته اگر در این بخش هم اگر بخواهیم ریشه‌یابی کنیم، بازهم به مدیریت‌های بی حوصله و نتیجه‌گرا برمی‌گردیم. وقتی مدیران فقط دنبال نتیجه گرفتن تیمشان هستند و به مربیان فرصت لازم را نمی‌دهند، مربی هم مجبور می‌شود، کیفیت را فدای نتیجه گرفتن کند. همه عوامل مثل یک زنجیر به هم وصل هستند. اگر هم تماشاگری به کیفیت بازی تیمش معترض شود، همه نتیجه را وسط می‌کشند. این شیوه باید عوض شود؛ لیگ برتر پویا و باکیفیت داشتن به کیفیت خوب تیم ملی هم کمک می کند. ضمن اینکه می‌توانیم در رقابت‌های بین‌المللی باشگاهی هم کیفیت خود را نشان دهیم. »

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به مدعیان لیگ بیستم گفت: « سپاهان، استقلال و پرسپولیس 3 مدعی اصلی لیگ ما هستند که هرکدامشان می‌توانند قهرمان شوند. فولاد خوزستان هم می‌تواند به جمع این تیم‌ها اضافه شود اما سخت است. نباید از گل گهرسیرجان هم چشم‌پوشی کرد. آنها هم تیم خوبی دارند. با همه ی این تفاسیر من شانس سپاهان را بیشتر از بقیه تیم‌ها می‌دانم. تیمی باکیفیت و بازیکنان زیادی دارد که هم با تجربه و هم جوان هستند. »

وی ادامه داد: « نیمکت قدرتمند داشتن در لیگ برتر خیلی می‌تواند به تیم‌ها کمک کند. به خصوص اینکه سپاهان در آسیا حضور ندارد و رقبای این تیم مثل پرسپولیس، استقلال و فولاد چون در آسیا هم حضور دارند، طبیعتا بازی‌های فشرده‌تری خواهند داشت. اگر سپاهانی ها باهوش‌تر باشند می‌توانند از این فرصت خوب استفاده کنند و فاصله بیاندازند. در فوتبال البته نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد اما از لحاظ فوتبالی سپاهان با کیفیت‌تر و ثبات خوبی از خود نشان داده است. عوامل دیگری هم البته در نتیجه‌گیری لازم است که همه فاکتورها را تیم اصفهانی دارد. »

بهمن طهماسبی با اشاره به حضورتیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: « خیلی خوشحال شدم که فولاد توانست با اقتدار پلی‌آف را رد کند و به مرحله گروهی برسد. داشتن چهار نماینده کامل در لیگ قهرمانان به سود لیگ ماست. امسال کار سخت‌تری نسبت به سال‌های قبل تیم‌ها در پیش دارند به خصوص اینکه هیچ استراحتی نیست و تنها در 2 هفته باید مرحله گروهی را پشت سر بگذارند. »

وی در پایان گفت: « از طرفی اضافه شدن تیم‌ها هم شرایط صعود را سخت‌تر کرده و طبیعی است در این شرایط رقابت‌ها جذاب تر هم می‌شود. تا اینجای کار پرسپولیس، فولاد و استقلال عالی بوده‌اند و حقیقتا نتیجه‌ای که استقلال در بازی اول گرفت را کسی انتظار نداشت. امسال شرایط تیم‌های ایرانی بهتر از سال‌های قبل است و امیدوارم باز هم یک نماینده ایران بتواند به فینال برسد و این بار قهرمان شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار