سفیر ایران: ارتش ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است

تهران (پانا) - علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با تاکید براینکه ما با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم و ایران همواره دست دوستی بسوی کشورهای منطقه دراز کرده است، گفت: ارتش ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است.

کد مطلب: ۱۱۷۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران: ارتش ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است

به گزارش سفارت ایران در عمان، نجفی در مراسم روز ارتش که بدلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا صرفا با حضور کارکنان سفارت و سایر نهادهای کشورمان و خانواده‌های آنها برگزار شد این روز به همه ارتشیان دلاور و سرافراز که از ابتدای انقلاب تاکنون بخصوص در جریان دفاع مقدس جان خود را برای حفظ نظام و سرزمین و تمامیت ارضی کشورمان تقدیم کردند و خانواده های آنها تبریک گفت.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و نام شهدای ارتش از امیران تا درجه داران و سربازان غیوری که برای حفظ و حراست از وطن و آرمانهای نظام، جان خود را فدا کردند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد میهن دوستی و اقتدار است.

او ادامه داد: اصل‏ یکصد و چهل و سوم قانون اساسی، سه ‌‎ماموریت اصلی برای ارتش قائل شده است که عبارتند از:
۱) پاسداری‏ از استقلال‏
۲) پاسداری از تمامیت‏ ارضی‏
۳) پاسداری از نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در ادامه افزود: ارتش و نیروهای مسلح به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حصار امن برای ملت هستند البته آنها در شرائط صلح نیز به سازندگی کشور و مقابله با حوادث غیر مترقبه، کمک می کنند.

وی با بیان اینکه فداکاری، دانش، تجربه، نجابت و ‌صلابت پنج خصیصه مهم ارتشیان دلاور است، گفت: توان نیروهای نظامی ایران از جمله قدرت دفاعی ارتش، برای بازدارندگی و تحکیم صلح و امنیت در منطقه است، در واقع دیپلماسی، مستظهر به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح می باشد. نیروهای مسلح نیز برآمده از آحاد ملت هستند.

نجفی ادامه داد: ما با نظامی شدن منطقه خلیج فارس مخالفیم. سیاست راهبردی ایران تعامل و همکاری با همسایگان وفق اصول و مقررات حقوق بین المللی است.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه، امنیت ایران است. ما با هرگونه مداخله بازیگران خارج از منطقه در منطقه مخالفیم و معتقدیم حضور نیروها و تجهیزات نظامی فرامنطقه ای در منطقه خلیج فارس، نه تنها کمکی به ثبات و امنیت در این منطقه نمی کند بلکه خود عامل نا امنی و بی ثباتی و اختلاف است.

سفیر ایران ادامه داد: روند فزاینده فروش و صادرات تجهیزات نظامی به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، نه تنها امنیت و آرامش برای آنها نمی آورد و نه تنها به تحکیم صلح و ثبات در منطقه منجر نمی شود، بلکه بر ناآرامی و بی اعتمادی در منطقه می افزاید.

نجفی همچنین با تاکید براینکه ایران همواره دست دوستی بسوی کشورهای منطقه دراز کرده است، گفت: آخرین ابتکار ایران برای کمک به تحکیم صلح و ثبات و امنیت و همکاری در منطقه، طرح هرمز است که از سوی رئیس جمهوری پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: خرابکاری هسته ای، نه عزم و اراده ایران را در تقویت زیر ساخت صنعت هسته ای از بین می برد و نه قدرت و موضع استوار ایران در مذاکرات جاری پیرامون برجام را به انحراف می کشد!

وی افزود: خوشبختانه رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه دفاعی و نظامی برقرار است. این روابط در راستای کمک به تحکیم صلح و امنیت در منطقه، حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار