مدیر کل آموزش و پرورش استان در کمیته دانش آموزان رای اولی:

آموزش و پرورش فراتر از هر جناح و حزب سیاسی است و جولانگاه سیاسیون نیست

زنجان (پانا) - کمیته دانش آموزی رای اولی ها در اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به ابتکار معاونت پرورشی با حضور همه اعضا در محل سالن شهید تجلی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش فراتر از هر جناح و حزب سیاسی است و جولانگاه سیاسیون نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسن مظفری مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر افزایش آگاهی سیاسی دانش آموزان، دعوت به حضور حداکثری را یک مسئولیت در حوزه ی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این فعالیت به منزله ی آگاهی سیاسی هست و هرگز در راستای اهداف و اغراض و گرایش هیچ حزبی نیست چرا که آموزش و پرورش بزرگتر و فراتر از هر جناح و حزب سیاسی است و جولانگاه سیاسیون و گرایش خاص هیچ گروه و حزب و فرد سیاسی نمی تواند باشد.

مظفری با بیان این که حضور حداکثری به نوعی بیمه کردن کشور در برابر هجمه ها و آسیب های بین المللی است، خاطر نشان کرد: حضور حداکثری منجر به انتخاب فردی می شود که نماینده اکثریت است و از پشتوانه و حمایت قوی مردمی برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد: با رویکرد اخلاق مدارانه و به دور از تخریب و توهین، کنش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به سمت انتخاب اصلح و وحدت بیش از پیش جامعه منجر شود.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته های متناظر در شهرستان ها و مناطق استان و استفاده از ظرفیت ادارات و واحد هایی چون بسیج فرهنگیان و دانش آموزی، انجمن های اسلامی دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و انجمن های علمی و ورزشی دانش آموزی شد.

در ادامه جعفر گنج خانلو با بیان این که انتخابات به عنوان مظهر و سمبل مردم سالاری دینی در جامعه ایران نلقی می شود و استحکام بخشیدن به این اصل وظیفه تک تک مسئولین است، افزود: آموزش و پرورش بر اساس وظایف مندرج در سند تحول و گام دوم انقلاب خود را موظف و متعهد به ایجاد بستر های مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات می داند و در این راستا دست یاری گر ارگان ها و نهادهای دیگر را به گرمی می فشارد و بیش از پیش نقش برجسته خود را در سه محور انتخاباتی؛ رای اولی ها به عنوان مشارکت کنندگان، حوزه ها و صندوق های اخذ رای و مشارکت در برگزاری انتخابات ایفا خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود تعداد 13407 رای اولی در استان، فضاها و کانال های موجود در بستر فضای شاد را فرصتی برای آموزش شهروندی برای دانش آموزان دانسته عنوان کرد که البته باید مراقب افرادی که در این کانال ها و گروهها به نفع یا علیه فرد یا جناحی اقدام به نشر مطالب می کنند، بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار