فرماندار لنگرود: ویروس کرونا چند قدم جلوتر از رعایت بهداشت در جامعه است

 رشت ( پانا) - فرماندار لنگرود، با بیان اینکه ویروس کرونا همواره چند قدم از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی جلوتر است، عنوان کرد امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا که درگیری با فشار سیاسی و تحریم اقتصادی ندارند، در مقابل کرونا ناتوان هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار لنگرود: ویروس کرونا چند قدم جلوتر از رعایت بهداشت در جامعه است

به گزارش اداره فرمانداری گیلان، رحیم حیدری در کمیته شهرستانی ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، تنها راه پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش آمار ابتلا را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار کرد: طی ماه های قبل از سال جدید میزان رعایت پروتکل ها بسیار مناسب بود، اما مجددا شاهد بی توجهی به پروتکل ها با برگزاری دورهمی ها و مسافرت رفتن ها بودیم.

وی خواستار فعال سازی گروه های آمرین سلامت شد و افزود: همه ما باید برای خانواده خودمان و دیگران آمر به سلامت باشیم، زیرا هرگونه بی توجهی در رعایت پروتکل های بهداشتی برای جامعه خطرناک است.

فرماندار لنگرود، ضمن قدردانی از همه اقشار و صنوف به ویژه شبکه بهداشت و درمان، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداران، بخشداران و بازاریان در توجه به سلامت جامعه طی یک سال از شیوع بیماری، خاطرنشان کرد: با توجه به اوج گیری کرونا باید رعایت ها و نظارت ها را بیشتر کنیم.

حیدری، حضور افراد در سطح شهر و روستا و برپایی بازارهای محلی و رونق کسب و کار بازاریان را نشان دهنده شادابی و سزندگی جامعه دانست و عنوان کرد: پلمب کردن واحدهای صنفی برای هیچ مسئولی خوشایند نیست، اما این تعطیلی ها اجباری است و باید مردم در خانه بمانند و تردد بین شهری نداشته باشند تا سلامتشان حفظ و چرخه بیماری قطع شود.

وی با بیان اینکه بدون همکاری و همراهی مردم هیچ فرد و گروه و مجموعه ای امکان مقابله با کرونا را نخواهد داشت، گفت: این بیماری لجام گسیخته بوده و همه خانواده ها را تهدید می کند، بنابراین رسانه ها، روحانیون و مبلغان و افراد تاثیرگذار جامعه به ویژه دانشگاهیان و فرهنگیان فعال شوند و پیام بهداشت و سلامت را به جامعه منتقل کنند.

فرماندار لنگرود، با ابراز تاسف از بی توجهی مردم به توصیه های بهداشتی جهت عدم برگزاری دورهمی و مراسم عروسی و رفتن به گردش و تفرج، اضافه کرد: مادامی که فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه نهادینه نشده، باید با برخوردهای سلبی قضایی و انتظامی به ویژه در بازار از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

حیدری، همچنین از شهرداری ها خواست با کمک نیروی انتظامی از دست فروشی ممانعت کنند، یادآور شد: زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دو امر مهم در حفاظت شخصی است، بنابراین باشگاه های ورزشی امکان فعالیت در این ایام را ندارند، زیرا به دلیل هوازی بودن حرکات ورزشی احتمال آلوده شدن در این اماکن بیشتر است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا همواره چند قدم از ما در رعایت پروتکل های بهداشتی جلوتر است، عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا که درگیری با فشار سیاسی و تحریم اقتصادی ندارند، در مقابل کرونا ناتوان هستند. از طرف دیگر ویروس های جهش یافته نیز میزان ایمن سازی واکسن را کاهش می دهد، بنابراین همه دانشمندان و علما و پزشکان اعتقاد بر بهداشت فردی و بهداشت خانوادگی دارند که در نهایت به بهداشت جامعه منجر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار